Reporter:Care este valoarea investiţiilor pe care CME le-a făcut în ultimii doi ani în PRO TV?
Aleksandras Cesnavicius: În ultima perioadă, PRO TV a investit puternic în conţinut şi producţii. Am achiziţionat formate noi pentru piaţa din România, iar aici pot menţiona "Sunt celebru, scoate-mă de aici!" (format ITV), "Ferma Vedetelor" (format Strix) şi "Bake Off" (format BBC).
Aleksandras Cesnavicius: Alături de noile show-uri, am pus şi punem în continuare accentul pe valoarea producţiilor deja consacrate - avem decoruri noi, am realizat îmbunătăţiri semnificative din punct de vedere tehnic, toate pentru ca telespectatorii să se bucure de conţinut nou şi de o experienţă cât mai plăcută în faţa televizoarelor.
Una dintre cele mai importante investiţii din anul 2015 este noul studio de ştiri, echipat cu tehnologie de ultimă generaţie şi cu un pachet grafic nou. Prin acest nou studio, românii sunt aduşi mai aproape de subiectele zilei prezentate, tocmai pentru că pot fi transpuşi, cu uşurinţă, într-o realitate virtuală.
Reporter:Care a fost investiţia totală în noul studio de ştiri?
Aleksandras Cesnavicius: Investiţia în noul studio de ştiri este una importantă, mai ales din perspectiva îmbunătăţirilor tehnice, care aliniază Ştirile PRO TV trendurilor de pe piaţa internaţională şi oferă telespectatorilor o experienţă vizuală unică.
Alături de importanta investiţie financiară, trebuie să menţionez că echipele noastre de ştiri, tehnică şi grafică, au lucrat mai mult de 3 luni pentru testarea şi implementarea noilor funcţii şi pentru a se asigura că experienţa pentru cei de acasă va fi în proporţie de 100% autentică şi completă.
Reporter:Ce ne puteţi spune despre stadiul vânzării studiourilor de la Buftea?
Aleksandras Cesnavicius: În luna iulie, CME a confirmat că a ajuns la un acord de vânzare a studiourilor. Acest proces de vânzare, care va fi finalizat în al treilea trimestru al acestui an, respectă direcţiile strategice ale companiei noastre, şi anume de a ne concentra eforturile şi activitatea către produsele de televiziune, incluzând producţiile care au contribuit la poziţia de lider a PRO TV pe piaţa din România. Această tranzacţie va asigura continuitatea funcţionării studiourilor, care au o istorie bogată în România şi un rol important în comunitatea locală.
Reporter: Pro TV a trecut printr-un program de restructurare, care a inclus şi disponibilizări de personal. Aţi finalizat acest program? Mai aveţi în vedere concedieri?
Aleksandras Cesnavicius: Mai bine spus, am implementat o reorganizare la nivel intern, care a avut ca principal obiectiv eficientizarea structurii organizaţionale. În momentul de faţă, PRO TV îşi desfăşoară activitatea pe o structură verticală, fiecare membru din echipa noastră are un rol bine stabilit şi responsabilităţi clare, ce duc la eficienţă, promovează colaborarea între departamente şi asigură oportunităţi pentru creşterea expertizei profesionale şi dezvoltării în interiorul organizaţiei. De asemenea, producţia formatelor din grila noastră este realizată diferit, atât de profesionişti din echipa internă, cât şi de companii externe de producţie, cum ar fi Media Factory (MasterChef), Zucchero (Visuri la cheie şi Super Trip), Constantin Entertainment (Clipa de fericire, Vine CHEFul şi Lecţii de viaţă), Red Spike (Apropo TV) şi Frame Film (Las Fierbinţi).
Modelul organizaţional PRO TV este construit cu scopul de a îndeplini obiectivele companiei şi de a alinia structura organizaţională cu misiunea sa. Compania noastră are reguli clare de guvernanţă corporativă, care stau la baza întregii activităţi, iar filozofia de business a echipei de management este construită pe leadership şi responsabilizarea tuturor celor implicaţi. Orice schimbare ce poate apărea în structura noastră organizaţională ţine cont de aceste coordonate, fără a influenţa calitatea conţinutului pe care îl oferim telespectatorilor şi a fi resimţită de către aceştia.
Reporter:Cât aţi economisit în urma programului de restructurare?
Aleksandras Cesnavicius: Deciziile noastre de business sunt menite să îmbunătăţească eficienţa organizaţională şi să ne permită să respectăm misiunea PRO TV: de a îmbogăţi viaţa românilor cu programe TV de calitate, care informează, educă, distrează şi responsabilizează telespectatorii, menţinând, în acelaşi timp, cel mai înalt standard de etică jurnalistică şi conduită în afaceri.
Ca orice organizaţie, ţinta noastră este să ne dezvoltăm în continuare şi, în acelaşi timp, să ne îmbunătăţim profitabilitatea prin creşterea veniturilor şi întărirea disciplinei privind costurile. PRO TV a optimizat baza de costuri, în timp ce a investit cu mare atenţie în calitatea produselor sale.
Reporter: Cum apreciaţi rezultatele înregistrate de Pro TV în primul semestru?
Aleksandras Cesnavicius: În primul semestru al anului 2015, rezultatele de audienţă au făcut ca poziţia de lider a PRO TV să fie şi mai puternică, obţinând în prime time o cotă de piaţă de 24,5% pe targetul comercial, în timp ce televiziunea de pe locul doi a înregistrat 13,8% cotă de piaţă.
La nivel de grup, am înregistrat o creştere a audienţei de 1,4 puncte procentuale, ajungând în prima jumătate a anului la 32,9% cotă de piaţă pe segmentul comercial. Suntem mândri de performanţa şi rezultatele din primele şase luni ale acestui an, menţinând trendul ascendent din ultima perioadă. Faptul că suntem lideri este rezultatul investiţiei susţinute în conţinut: ştiri de calitate, show-uri consacrate, blockbustere şi premiere, seriale de top, dar şi formate noi. Ne concentrăm să producem cel mai bun conţinut şi să aducem valoare adăugată producţiilor noastre, astfel încât telespectatorii să aibă o experienţă cât mai plăcută în faţa ecranelor.
Din punct de vedere financiar, ne bucurăm că suntem a doua ţară ca importanţă din grupul CME, cu o cotă de 26,5% din venitul net al grupului în primul semestru al anului 2015. Vom continua să ne concentrăm pe produsele noastre de televiziune, incluzând producţiile care au contribuit la poziţia de lider a PRO TV şi vom face tot posibilul să menţinem trendul ascendent legat de performanţă, atât în ceea ce priveşte rezultatele financiare, cât şi cele de audienţă.
Reporter:Cum comentaţi atacurile anumitor personalităţi la adresa dvs, respectiv a Pro TV (n.r.: Valentin Jucan, membru al Consiliului Naţional al Audiovizualului, i-a reproşat recent lui Cesnavicius că nu pricepe nimic din ceea ce doresc românii...)?
Aleksandras Cesnavicius: Fiecare persoană are dreptul la o opinie, însă prefer să nu comentez pe baza acestora.
Reporter: Având în vedere probleme cu legea ale fostului CEO Adrian Sârbu, vă rugăm să ne spuneţi dacă, la venirea dumneavoastră, aţi găsit probleme financiare similare în cadrul Pro TV?
Aleksandras Cesnavicius: Investigaţia care îl vizează pe Adrian Sârbu are legătură cu companiile pe care acesta le deţine.
PRO TV este o organizaţie stabilă şi un business sănătos, cu reguli de guvernanţă corporativă clare, în conformitate cu cele mai ridicate standarde de jurnalism şi etică a afacerilor, gândite astfel încât să respecte legislaţia română şi europeană în vigoare.
Reporter:Ştirile Pro TV sunt, de foarte mult timp, pe primul loc în preferinţele telespectatorilor. Aveţi în plan să înfiinţaţi o televiziune de ştiri?
Aleksandras Cesnavicius: Ştirile PRO TV reprezintă unul dintre cei mai importanţi piloni de conţinut în mixul nostru de programe, cu cinci jurnale zilnice, care le oferă telespectatorilor noştri informaţii actuale şi de încredere. Ştirile PRO TV sunt reprezentative pentru misiunea organizaţiei noastre, aceea de a îmbogăţi vieţile românilor cu programe TV de calitate, care informează, educă, distrează şi responsabilizează telespectatorii.
Prin respectarea celor mai înalte standarde de jurnalism, Ştirile PRO TV au câştigat încrederea telespectatorilor şi au devenit cel mai urmărit program de ştiri din România. Profesionalismul echipei de ştiri a fost confirmat pe parcursul anilor, prin informaţiile relevante oferite şi campaniile lansate, care au făcut ca echipa noastră să fie prima din Europa Centrală şi de Est care a câştigat un premiu Emmy.
Echipa de ştiri va continua să seteze cele mai înalte standarde de jurnalism şi profesionalism în industria televiziunii din România, contribuind la susţinerea brand-ului şi reputaţiei PRO TV.
Portofoliul nostru de canale TV acoperă o gamă completă de preferinţe: PRO TV, canalul nostru principal, Acasă (dedicat femeilor), Sport.ro (dedicat bărbaţilor), Acasă GOLD (dedicat iubitorilor de seriale), Pro Cinema (pentru fanii filmelor) şi MTV România (dedicat publicului tânăr).
Reporter:Care sunt planurile de dezvoltare pentru PRO TV? Cum vă gândiţi să menţineţi PRO TV în topul televiziunilor?
Aleksandras Cesnavicius: PRO TV este lider de piaţă în România, oferind în permanenţă cele mai de încredere ştiri, divertisment de top, blockbustere şi filme în premieră, alături de cele mai bune seriale internaţionale. PRO TV a fost întotdeauna un trend setter şi inovator pe piaţa locală. Scopul nostru este, în continuare, să ne creştem prezenţa în casele oamenilor şi numărul de telespectatori, astfel încât să ne întărim poziţia de lider.
Vom continua să construim pe baza succesului nostru existent, aducând valoare producţiilor existente, sezon după sezon, şi introducând formate noi, care să completeze portofoliul, deja confirmat, de producţii de succes.
Nu vom înceta să inovăm şi să investim în programe, atât din punct de vedere al producţiei, cât şi din cel al conţinutului. În plus, vom continua să dezvoltăm campanii care inspiră publicul şi aduc schimbări importante în societate.