UNIQA Asigurări a raportat, pentru primele nouă luni ale anului curent, o creştere de 7% a vânzărilor de asigurări non-motor, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce primele brute subscrise pe acest segment au fost în valoare de 19,4 milioane de euro, potrivit unui comunicat remis Redacţiei.
În acelaşi timp, UNIQA Asigurări de viaţă a raportat o creştere de 47% a vânzărilor de asigurări de viaţă, înregistrând prime brute subscrise pe acest segment în valoare de 13,2 milioane de euro.
Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurări, a declarat: "Creşterea constantă de anul acesta pentru segmentele pe care am decis să ne axăm începând cu 2014, respectiv asigurări de viaţă şi non-motor, a determinat o diminuare a pierderilor suferite de cele două companii. Aceasta se datorează adoptării unei strategii de business independente, ce a vizat limitarea expunerii pe segmentul motor, din cauza afluxului de daune cu impact financiar negativ asupra companiei. A fost o decizie asumată şi curajoasă în contextul în care piaţa de asigurări din România continuă să fie dominată de astfel de produse".
Potrivit CEO-ului UNIQA Asigurări, decizia strategică de concentrare pe vânzarea asigurărilor facultative se dovedeşte a fi, în contextul noilor rezultate, o direcţie bună pentru cele două companii, vizând atingerea obiectivului de a deveni profitabili în viitorul apropiat.
La rândul său, Paul Cazacu, Vicepreşedinte - Director General Adjunct - CFO UNIQA Asigurări, a spus: "Dinamica descendentă a costurilor administrative este datorată eforturilor de eficientizare a proceselor, prin creşterea gradului de automatizare şi de standardizare a produselor şi serviciilor. Reducerea costurilor este o altă prioritate strategică pentru cele două companii în contextul obţinerii profitabilităţii".
La finalul lunii septembrie a acestui an, cele două companii au raportat Prime Brute Subscrise (PBS) în valoare de 69 milioane de euro, cu 9% mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, scădere asumată în contextul strategiei de vânzări ce a vizat reducerea expunerii pe segmentul motor şi creşterea potenţialului de vânzare a asigurărilor facultative, potrivit comunicatului.
De asemenea, cele cele două companii continuă să reducă costurile administrative, care se află în scădere cu 14,5% în trimestrul al treilea 2018, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
UNIQA Asigurări a înregistrat, în primul semestru al anului 2018, un număr de de 76 de petiţii, în scădere cu 19% faţă de aceeaşi perioadă din 2017.
UNIQA Insurance Group, din care fac parte cele două companii, operează pe piaţa românească din 2008. În 2010, UNIQA a început operaţiunile pe piaţa asigurărilor de viaţă, lansând compania UNIQA Asigurări de viaţă.
UNIQA Insurance Group, are sediul central în Austria, incluzând aproximativ 40 de companii din 18 ţări din Europa Centrală şi de Est: Austria, Albania, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Kosovo, Croaţia, Macedonia, Muntenegru, Polonia, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Republica Cehă, Ucraina, Ungaria, Elveţia şi Liechtenstein.