După ce pandemia de SARS-CoV-2 a lovit puternic industria turismului, companiile aeriene din Europa vor să profite de plajele şi zilele însorite pentru a reveni la nivelurile înregistrare înainte de aceasta, transmite CNBC.
Lufthansa a raportat o scădere de 75% a numărului de pasageri între 2019 şi 2020, evidenţiind impactul devastator experimentat de multe companii aeriene în timpul pandemie, notează sursa citată.
Cu toate acestea, compania analizează acum modalităţile de ajustare a modelelor de afaceri pe măsură ce economia încearcă să îşi revină treptat în următoarele luni.
"Transportatorii europeni se vor orienta către călătoriile de agrement", a declarat pentru CNBC Adrian Yanoshik, un analist de acţiuni din cadrul Berenberg. "Acesta este un răspuns tactic. Urmăriţi fluxul de oameni", a adăugat el.
Pe măsură ce marile economii europene analizează reducerea restricţiilor, se aşteaptă ca oamenii să încerce să plece în vacanţă cât mai curând posibil. În schimb, călătoriile de afaceri necesită mai mult timp pentru recuperare.
"Voi face excursia de o zi din Londra la New York pentru o întâlnire de trei ore? Probabil că nu, aşa că va avea un anumit impact asupra călătoriilor de afaceri ", a declarat Keith Barr, CEO IHG Hotels & Resorts, pentru" Squawk Box Europe "CNBC luna trecută.
De asemenea, Rickard Gustafson, CEO Scandinavian Airlines, se aşteaptă, la "unele schimbări semnificative în dinamica pieţei".
"Cred că vom vedea ceva mai puţine călătorii corporative şi mai multe călătorii de agrement", a precizat acesta.
Companiile aeriene bugetare precum Ryanair şi easyJet au dus întotdeauna clienţii să facă pauze în destinaţii însorite din Europa, precum Grecia, Spania şi Italia. Cu toate acestea, mai multe companii aeriene ar putea face acelaşi lucru, cum ar fi Lufthansa şi British Airways, care în mod tradiţional s-au adresat celor care călătoresc în scopuri de muncă.
"Călătoriile corporative vor fi peste nivelurile din 2019 până la sfârşitul deceniului. Pe de altă parte, călătoriile de agrement ar putea reveni foarte repede", a declarat Stephen Furlong, analist senior la firma de administrare a averii Davya.
Călătoriile corporative au condus companiile aeriene să dezvolte clase de afaceri, locuri premium şi carduri de fidelitate. Însă, ca parte a unei noi concentrări către petrecerea timpului liber, analiştii aşteaptă un aspect diferit al planului.
"Veţi obţine o reconfigurare a cabinei", a spus Furlong, menţionând că în ceea ce priveşte clasa business, aceasta va fi o parte mult mai mică a avionului. "Dimensiunea aeronavei este de asemenea mai mică", a adăugat el.
Privind modul în care companiile aeriene bugetare şi-au organizat în mod tradiţional aeronava, există în mod clar un accent mult mai mic asupra clienţilor premium. De fapt, Ryanair, de exemplu, nu are un card de loialitate pentru cei care circulă frecvent, informează CNBC.
Paşapoarte de vaccinare
Companiile aeriene europene speră că paşapoartele de vaccinare vor fi folosite ca o modalitate de a recupera unele afaceri pierdute în acest an, transmite CNBC.
Ideea unui paşaport pentru vaccinuri este încă discutată de politicienii europeni, însă sectorul aerian consideră acest lucru o necesitate pentru a permite revenirea treptată a unor călătorii în acest sezon estival.
"În cadrul industriei, IATA presează extrem de mult" pentru această idee, a declarat Andrew Lobbenberg, analist de acţiuni în cadrul HSBC.
Potrivit sursei citate, Asociaţia Internaţională pentru Transportul Aerian lucrează la un permis de călătorie, o platformă digitală în care pasagerii îşi pot încărca informaţiile cu privire la starea de sănătate. De asemenea, compania a cerut liderilor UE să introducă paşapoarte de vaccinare, astfel încât clienţii să se simtă în siguranţă călătorind din nou.