ACT şi Politon, editura sub egida căreia au fost publicate cele mai multe audiobook-uri la nivel local, a înregistrat vânzări de peste 2,5 milioane lei, în primul semestru din 2021. În primele şase luni ale anului, au fost editate 27 de titluri noi, dintre care 18 şi în format audiobook, cu 10% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2020. ACT şi Politon a fost înfiinţată în 2014, iar în cei şapte ani de activitate a scos pe piaţă 257 de titluri, dintre care peste 200 în format audiobook. Cărţile lansate fac parte din domenii ca dezvoltare personală, business, diete şi sănătate, spiritualitate, dar şi literatură, iar formatele comercializate sunt cărţile tipărite, audiobook-urile, eBook-urile şi eAudio (MP3), conform unui comunicat remis redacţiei.
În prima jumătate a anului, cea mai vândută categorie a fost dezvoltarea personală, cu aproximativ 25.000 de cărţi, urmată de literatura pentru copii, cu 17.000. A treia poziţie în topul vânzărilor ACT şi Politon este ocupată de zona de business, cu 15.000 de exemplare. În ceea ce priveşte ponderea formatelor, cel mai des căutate au fost cărţile tipărite, care au reprezentat 79,2% din totalul vânzărilor, urmate de audiobook-uri cu 7,5%, eAudio cu 6,7% si eBook-uri, 6,4%.
Raportat la portofoliul ACT şi Politon, titlurile care au înregistrat cel mai mare succes în rândul românilor, în primul semestru, aparţin categoriei de dezvoltare personală: Cum să convingi o pisică (Jay Heinrichs), Supranatural (Dr. Joe Dispenza) şi Poartă-te ca o doamnă, gândeşte ca un bărbat (Steve Harvey).
În primul semestru, valoarea medie a unei comenzi a fost de 74 lei, scăzând cu 21% faţă de perioada similară din 2020, când se situase la 94 lei.
"În prima parte din 2021, am observat o creştere importantă a interesului românilor pentru cărţile de dezvoltare personală. Faţă de primele nouă luni ale anului trecut, numărul de cărţi vândute, la nivelul portofoliului nostru, a crescut cu 10%. Pentru ACT şi Politon a fost un semestru satisfăcător, care vine după un an în care am avut o creştere semnificativă a cifrei de afaceri. Această majorare a venit atât pe fondul apetitului mai mare al românilor pentru lectură, în perioada pandemiei, cât şi al creşterii preocupării pentru zona de non-ficţiune. Românii vor să afle cât mai multe lucruri din domenii ca psihologia, spiritualitatea, transformarea personală, managementul stresului, wellbeing, leadership. Pe plan global, aceste domenii domină piaţa de carte de mult, dar în România abia am prins gustul de câţiva ani. Aşadar, există potenţial foarte mare pentru publicarea unor autori foarte apreciaţi în afară. Noi ne-am concentrat mult, şi vom continua să o facem, pe alegerea celor mai buni scriitori, care au semnat best-seller-uri internaţionale", a punctat Adrian Hoţoiu, fondator şi director general al Editurii ACT şi Politon.
În 2020, Editura ACT şi Politon a înregistrat o cifră de afaceri de 4,73 milioane lei, în creştere cu 63%, faţă de anul precedent.