Pandemia a influenţat enorm interacţiunea dintre profesori şi elevi. Metodele de predare s-au schimbat, la fel şi nevoile celor implicaţi în procesul de învăţământ. Asociaţia SuperTeach le oferă profesorilor acces la Programul Mentalităţi Deschise în Educaţie (MDE), destinat celor care doresc să descopere metodele şi instrumentele concrete prin care îşi pot schimba în mod pozitiv modul de a relaţiona cu copiii şi stilul de predare. Programul este acreditat de Ministerul Educaţiei. Peste 300 de profesori, elevi şi antreprenori s-au reunit (online şi offline) în cadrul Conferinţei SuperTeach Sibiu pentru a discuta despre beneficiile şi impactul învăţării experienţiale şi cum pot face mai bine punerea în practică a informaţiilor predate la clasă astfel încât copiii să facă legătura între concepte şi practică. Despre importanţa conectării cu emoţiile elevilor a vorbit Cristina Gheorghe, co-fondator al Asociaţiei SuperTeach: "Şi copiii au interese, suferinţe, greutăţi, aspiraţii, visuri. Aceiaşi copii sunt azi într-un fel, mâine în alt fel. Ori de câte ori am o mentalitate deschisă, celălalt contează la fel de mult ca mine şi cu cât sunt mai conectată la nevoile celor din faţa mea, cu atât mai bine voi şti, ca profesor, că poate astăzi nu este ziua în care pot face toate cele 10 lucruri din planul de lecţii, şi mai bine fac unul singur. Este important să găsim calea să îi ajutăm pe copii să aplice ceea ce învaţă în clasă. Să petrecem într-o oră mai mult timp nu pe a preda noţiuni, ci pe a le aplica şi a le oferi oportunităţi de consolidare a informaţiilor. Şi să nu uităm să îi celebrăm indiferent de rezultatele lor". Andreea Farca, facilitator Mentalitate Deschisă în Educaţie, a vorbit despre diferenţa dintre mentalitate închisă şi mentalitate deschisă: "Când sunt în mentalitate închisă ceilalţi nu contează la fel de mult ca mine, eu mă concentrez doar pe obiectivele şi nevoile mele şi nu îmi dau seama care este impactul acţiunilor mele asupra celorlalţi. Când mă aflu în mentalitate deschisă, ceilalţi contează la fel de mult ca mine. Îmi întorc privirea, îi văd ca oameni cu nevoile şi obiectivele lor. Îi ascult şi mă conectez cu ei. De câte ori aţi intrat în clasă şi i-aţi întrebat pe copii cum se simt? Mentalitatea deschisă nu presupune să renunţ la obiectivele mele, îmi aliniez obiectivele mele cu nevoile şi obiectivele elevilor mei, cu starea lor. Este absurd să înveţi despre natură şi lume între patru pereţi". Despre "outdoor learning" a vorbit Oana Mîndruţ, preşedinte al Asociaţiei Life Education for All: "Nu este suficient să le dăm copiilor informaţie fără experienţă pentru că ei au informaţia în telefon. Informaţia fără experienţă rămâne cel mult informaţie, însă, alături de experienţă, această capătă un sens". Conferinţa le-a oferit profesorilor din comunitate şansa de a-şi prezenta pe scenă proiectele de învăţare experienţială.
EDUCAŢIE Beneficiile şi impactul învăţării experienţiale
O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 2 martie 2022