Eisberg România a încheiat anul 2022 cu rezultate financiare remarcabile, cu o creştere de 24% a cifrei de afaceri şi de 13% a volumului, atingând un total de 4600 de tone, conform unui comunicat remis redacţiei.
"Dacă în 2021 retailul a fost driverul principal în creşterea vânzărilor realizate de Eisberg, în 2022 segmentul de gastro (HoReCa) a cunoscut un reviriment, odată cu dispariţia crizei provocate de pandemia de Covid 19. Putem spune că cele 13 puncte procentuale ale creşterii de volum, faţă de anul anterior, se datorează în mod egal ambelor segmente", explică Nicoleta Scarlat, director de vânzări şi marketing al companiei.
"De altfel, majorarea volumului coincide cu creşterea reală a cifrei de afaceri, pentru că din cele 24 cu care am crescut, doar 8 procente sunt cauzate de impactul majorării preţurilor. Este un rezultat îmbucurător, pentru un an cu o inflaţie raportată de 16% şi se datorează în parte deciziei noastre de a investi în panouri fotovoltaice, care ne-au diminuat într-o oarecare măsură consumul de energie. Din acest motiv vom continua să dezvoltăm această investiţie în energie verde", a precizat Nicoleta Scarlat.
Pentru Eisberg, provocarea majoră din 2022 a fost, mai mult decât în anii anteriori, gestionarea costurilor cu forţa de muncă. Odată cu creşterea volumului cererii de pe piaţă a crescut numărul de angajaţi, care a ajuns la 124, cu 17 mai mult decât în 2021, subliniază sursa citată.
"Evident, au crescut şi pretenţiile salariaţilor, dar am reuşit să le oferim condiţii comparabile cu cele din vestul Europei, dacă ţinem cont de costul vieţii. Puterea de cumpărare a angajatului Eisberg România este comparabilă cu cea a austriacului, de exemplu, punând în balanţă şi faptul că ai un alt confort atunci când stai cu familia decât atunci când pleci să lucrezi în altă ţară" a punctat Lucian Trofin, directorul general al Eisberg România.
Datele referitoare la retenţia personalului confirmă afirmaţiile de mai sus, întrucât din cei 124 de angajaţi 60 au o vechime de peste 5 ani şi 25 au o vechime de peste 10 ani.
Activitatea Eisberg România este centrată pe două linii mari de desfacere, retail şi restaurante de sistem (HoReCa), către care sunt livrate legume şi salate curăţate, spălate şi gata de preparat.
Compania este auditată periodic pentru siguranţa alimentului de către organisme internaţionale de profil, acreditate pentru marile lanţuri de restaurante şi retail. Ca şi auditul de mediu, acestea au fost întotdeauna încheiate cu note maxime, se menţionează în comunicat.