Într-un top al domeniilor cu cele mai mari salarii medii nete, realizat de Salario, comparatorûl salarial lansat de eJobs, IT-ul se află pe primul loc, veniturile fiind de 6.000 lei/net/lunar. Pe lângă faptul că se regăseşte pe un loc fruntaş în topul domeniilor cu cele mai mari salarii medii nete, este prezent şi în clasamentul dedicat poziţiilor cu cele mai mari salarii medii nete.
Astfel un director IT câştigă 10.000 lei lunar, la fel ca un arhitect IT, iar un Project Manager IT are un salariu de peste 9.300 lei.
Primul pas pentru a te califica pentru un job în IT, şi pentru a evolua spre un job în management, este să dezvolţi abilităţi digitale. Poţi începe cu o carieră în domeniul testării. Salariul mediu pentru un tester junior, porneşte de la 4.000 lei/net, conform Salario.
Contează să ştii şi să aplici noţiuni de bază din html sau css, să ai experienţă cu tool-uri de testare automată, să foloseşti Google Analytics pentru a identifica erori şi să ai cunoştinţe de social media, SEO. Descoperă cum poţi să fii mai pregătit pentru un job în domeniul IT.
Text: Mihaela Pascari
Cum dezvolţi skill-urile digitale:
Înscrie-te la Cursuri online gratuite
Unele dintre cele mai bune resurse pe care le puteţi folosi pentru a-ţi dezvolta abilităţile digitale sunt cursurile IT, organizate în România de eJobs, prin proiectul Cursuri de IT by eJobs. Acestea sunt create printr-un proiect cofinanţat din Fondul Social European, parte a programului Operaţional Capital Uman 2014-2020.
Ce trebuie să ştii despre cursuri:
●Cursurile sunt 100% gratuite, finanţate prin fonduri europene
●Au loc de luni până vineri, între orele 17:00 / 17:30 şi 20:00 / 20:30 (ora de începere se stabileşte la prima oră de curs)
●Te ajută să faci reconversia către un job în domeniul IT
●Se întâmplă 100% online
●Te învaţă o abilitate practică, căutată pe piaţa muncii
Cursurile gratuite în IT sunt disponibile prin:
PROGRAMUL OPERAŢIONAL CAPITAL UMAN 2014-2020
Axa Prioritară 6 - Educaţie şi competenţe ID
proiect: POCU/726/6/12/135988
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020
Contactează-ne la 0729 699 505 sau cursuri-it@ejobsgroup.ro!
2. Urmează-ţi hobby-urile
Când îţi doreşti să creezi un site sau o aplicaţie, începi să testezi, să înveţi cum să implementezi anumite feature-uri şi automat deprinzi şi abilităţi digitale. În plus, vei strânge multe informaţii şi vei avea nevoie să le organizezi într-un tool, precum Google Drive sau Drobox.
3. Dezvoltă prezenţa ta online
Un profil realizat în mod profesionist pe LinkedIn şi pe Facebook, cu postări relevante pentru cariera pe care ţi-o doreşti, te va ajuta să stabileşti mai uşor relaţii cu oamenii din companiile unde îţi doreşti să lucrezi şi să fii informat despre oportunităţile de angajare.
Skill-uri care dau un plus CV-ului tău
User Experience
Aşa cum experienţa la cumpărături în magazinele fizice joacă un rol esenţial în stimularea vânzărilor, experienţa utilizării unui site web sau a unei aplicaţii mobile este cheia pentru a-i determina pe utilizatori să cumpere sau să plaseze lead-uri. Astfel UX (User experience) intră în sfera abilităţilor digitale pe care merită să le dezvolţi, mai ales din poziţia de tester. Aceasta este arta de a te asigura că aplicaţiile şi site-urile sunt intuitive şi plăcute de utilizat. Pentru a te califica pentru un job de UX Expert, contează mult să deprinzi şi abilităţi de AB Testing, cunoştinţe de html/css, Photoshop.
Editare în Photoshop
Imaginile sunt componentă din ce în ce mai importantă a majorităţii site-urilor web şi aplicaţiilor. Sunt cele care menţin utilizatorii pe site sau cele care pot afecta încărcarea site-ului. Indiferent de jobul tău, vei întâlni situaţii când este important să modifici o imagine. Capacitatea de a utiliza un software de editare a imaginilor, cum ar fi Adobe Photoshop sau unul mai simplu, precum Pixlr.com este importantă şi oferă un plus CV-ului tău, mai ales dacă nu ai experienţă pentru jobul la care aplici.
Abilitatea de a înţelege şi de a folosi HTML/CSS
Codarea şi programarea nu mai sunt doar pentru programatori. Cunoştinţele de bază te pot ajuta şi în testare, astfel încât să comunici pe limbajul programatorilor. Chiar dacă nu ai cunoştinţele necesare pentru a crea un site web de la zero, este posibil să fii în situaţia în care trebuie să editezi aspecte minore ale site-ului companiei sau să contribui la actualizări. Pe https://www.w3schools.com , poţi învăţa HTML şi CSS din tutoriale video.
Analytics
Este esenţial să ştii cine este publicul pentru care lucrezi, ce subiecte îl interesează, ce pagini accesează, cât timp dedică navigării pe site. Iar la interviu poţi vorbi despre profilul utilizatorilor unui site, despre comportamentul acestora şi despre deciziile pe care le-ai luat pentru a îmbunătăţi timpul petrecut pe site.
Social Media Management
Principalele platforme de social media pe care este important să ştii cum să le utilizezi sunt Facebook şi LinkedIn. Postările tale pe aceste conturi, folosind de exemplu anumite feature-uri pentru poze arată că îţi eşti mereu la zi cu noutăţile. Mai mult decât atât poţi să foloseşti tool-uri de automatizare, care-ţi permit să programezi postări pentru toate conturile de reţele sociale (precum Hootsuite) sau tool-uri care-ţi permit să creezi reguli pentru reţelele sociale atunci când sunt îndeplinite anumite condiţii. De exemplu, poţi face back-upuri ale postărilor în Dropbox după ce acestea sunt difuzate sau să repostezi automat. Când oferi astfel de exemple la interviu, îţi creşti considerabil şansele de a obţine locul de muncă dorit, chiar dacă nu ai experienţă. Angajatorii vor şti că ai curiozitatea şi dorinţa de a învăţa.
Search Engine Optimization (SEO)
Este procesul prin care optimizezi conţinutul web pentru motoarele de căutare (de obicei pentru Google Search), astfel încât acesta să apară în primele rezultate atunci când utilizatorii folosesc cuvintele cheie prezente în site. Şi poţi face exerciţiul acesta cu site-ul personal. Să vezi dacă acesta apare în Google la o căutare după anumite cuvinte cheie pe care le-ai folosit. Există câteva instrumente care te pot ajuta SEO şi afli cât de bine optimizat este site-ul tău. De exemplu, SEMrush îţi oferă o analiză a site-ului şi a poziţionării acestuia, precum şi idei pentru a-i creşte poziţia. O altă opţiune este Moz.com. Are articole informative şi tutoriale care-ţi oferă o pregătire de bază în SEO.
(C)