Aproximativ 100.000 de elevi din România afla despre importanţa colectării selective şi reciclărea materialelor în cadrul proiectului "Eco-ambasadorii reciclării", o componentă a "Hărţii Reciclării", conform unui comunicat remis Redacţiei noastre.
"Eco-ambasadorii Reciclării" sunt voluntarii pregătiţi de ViitorPlus, asociaţia pentru dezvoltare durabilă, prin sesiuni educaţionale. Acestea cuprind subiecte legate de materialele care se pot recicla şi cele ce nu se pot recicla în România, precum şi de motivele pentru care este necesar acest efort. Workshop-urile explică modalităţile prin care poţi afla ce, cum şi unde se colectează şi este împărţit pe trei categorii de vârstă: elevi din clase primare, gimnaziu şi liceu. Părinţii fiecărui eco-ambasador primeşte un set de reguli pentru colectare selectivă pentru a fi implementate în fiecare familie.
Toate cursurile şi materialele folosite pentru educarea copiilor sunt disponibile pe platfoma interactivă a acţiunii, potrivit sursei.
Profesorii pot descărca planurile de lecţie şi materialele didactice ajutătoare, pentru predarea materiei bayelor reciclării, completând un formular online. Ulterior, ei pot trimite dovada susţinerii lecţiei şi pot primi o adeverinţă pentru activitatea derulată. Tinerii interesaţi să fie voluntari pentru a susţine sesiuni educaţionale în comunităţile lor beneficiază de materiale suplimentare de pregătire pentru a putea lucra cu copiii şi se pot înscrie pentru a deveni eco-ambasadori voluntari.
Aplicaţia permite utilizatorilor să localizeze punctele unde pot duce deşeurile reciclabile colectate separat, dar include şi o componentă interactivă, de user generated content. Practic, Harta Reciclării le oferă utilizatorilor posibilitatea să adauge noi puncte de colectare selectivă - dacă acestea nu există deja, sau să le revizuiască pe cele deja existente, dacă descrierea lor nu mai este conformă cu realitatea.
Proiectul a fost finanţat de Uniunea Europenă , prin programul "There isn't a PLANet B!" şi cofinanţat prin campania "După Noi, strângem tot noi", lansată în 2018 de Coca-Cola HBC România.