Elevii au intrat într-o "febră" a propunerilor de îmbunătăţire a activităţii şcolare. Iniţiativele sunt foarte bune, important este ca ele să se şi aplice. Consiliul Naţional al Elevilor propune mecanisme pentru sporirea comunicării dintre elevi şi profesori, pe baza unui chestonar anonim, în vederea îmbunătăţirii activităţii de predare-învăţare, şi anunţă deschiderea Ministerului educaţiei faţă de această propunere: "Conform articolului 7, alin. aa) din Statutul Elevului, aprobat prin OMENCŞ nr. 4742/2016, elevii au dreptul de a acorda feedback semestrial cadrelor didactice care predau la clasă, prin fişe anonime, pentru a identifica cele mai eficiente metode didactice. Acest proces de acordare a feedback-ului se întâmplă, însă, de foarte puţine ori. În majoritatea unităţilor de învăţământ din România, cultura comunicării deschise dintre elevi şi profesori şi schimbul de feedback reciproc este aproape inexistentă". Consiliul a propus Ministerului Educaţiei elaborarea unei proceduri de acordare a feedbackului semestrial, menită să sporească şi să eficientizeze comunicarea dintre elevi şi cadrele didactice: "Această metodologie nu are drept scop aplicarea de măsuri coercitive pentru cadrele didactice, ci sprijinirea acestora în conturarea unui act educaţional de calitate, centrat pe elev. Salutăm deschiderea Ministerului Educaţiei cu privire la această iniţiativă, ce va avea drept efect pe termen lung îmbunătăţirea actului de predare-învăţare".
Printre posibilele întrebări ce vor face parte din instrumentul de feedback se numără itemi privind încurajarea, de către profesor, a participării elevilor la oră, utilizarea metodelor inovative de predare, ritmul de parcurgere a materiei şi atmosfera generală din cadrul orelor de curs. Răspunsurile elevilor vor fi ponderate în funcţie de participarea lor la ore. Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor a declarat: "După aproape 5 ani de când elevii au dobândit dreptul de a acorda feedback semestrial cadrelor didactice, Consiliul Naţional al Elevilor a propus crearea unui instrument de feedback reglementat, care să asigure acordarea corectă a acestuia. Ce ne dorim noi este ca în sălile de clasă din întreaga ţară să pornească dialoguri cu privire la calitatea actului de predare şi învăţare, aşa cum este el perceput de către elevi. Doar în acest fel vom putea vorbi despre o educaţie de calitate, centrată cu adevărat pe nevoile elevilor. Menirea acestui instrument este, aşadar, să creeze un canal de comunicare, pentru a construi relaţii de colaborare între elevi şi profesori, nu de a căuta vinovaţi sau de a arăta cu degetul. Salutăm decizia Ministerului Educaţiei de a aborda acest subiect, în interesul tuturor elevilor din România". Este interesant de observat că anumite drepturi, obţinute cu ceva timp în urmă, nu se aplică din diverse motive.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.04.2021, 11:47)
De acord ,cu un amendament: profesorii care nu trec testul să nu mai ia gradatie de merit ! Asta să fie conditia nr.1 !