Cifra de afaceri a eMAG s-a majorat, anul trecut, cu 45% faţă de 2015, şi a ajuns, la noi în ţară, la 2,02 miliarde de lei, ne-a declarat Iulian Stanciu, CEO-ul retailerului online.
Domnul Stanciu este de părere că, şi în 2017, vânzările eMAG vor fi pe un trend ascendent, avansul preconizat pentru anul curent fiind de peste 20%.
Compania intenţionează să se extindă în anul curent, urmând să inaugureze mai multe puncte de livrare. Iulian Stanciu ne-a spus: "Vom extinde reţeaua de showroom-uri, vom ajunge la 600 de puncte de livrare deschise în parteneriat cu Poşta Română şi vom avea peste 7.000 de selleri în Marketplace, la finalul lui 2017".
Românii sunt tot mai interesaţi să-şi facă online cumpărăturile, deoarece au descoperit numeroasele avantaje ale acestui canal, a afirmat Iulian Stanciu, menţionând: "Oamenii şi-au dat seama că timpul lor e cea mai importantă resursă, iar tehnologia le permite să nu-l mai piardă. E simplu să comanzi online, e simplu şi sigur să plăteşti, e simplu să primeşti lucrurile comandate".
Potrivit domnului Stanciu, traficul eMAG a ajuns la 270 de milioane de vizite în 2016, numărul de clienţi noi s-a mărit cu 500.000, iar numărul produselor cumpărate anual, în medie, a ajuns la 15, comparativ cu 11 în 2015.
"Comerţul online a intrat deja în etapa mobile, iar trendul va continua. Telefonul mobil a devenit mall-ul din buzunarul nostru, iar în 2017 ne aşteptăm ca peste 70% din traficul eMAG să provină de pe dispozitive mobile. E o piaţă cu un potenţial de creştere semnificativ", a mai menţionat Iulian Stanciu.
În topul produselor care se cumpără cel mai des online rămân electrocasnicele, telefoanele mobile, televizoarele şi produsele IT, însă capătă tot mai mult teren articolele pentru casă şi grădină, jucăriile şi produsele pentru copii, cărţile şi produsele de îngrijire personală, ne-a mai declarat managerul eMAG.
Iulian Stanciu este foarte încrezător în potenţialul ţării noastre, comparativ cu alte state UE, în ceea ce priveşte comerţul online, opinând însă că infrastructura rutieră şi digitală reprezintă un minus.
Domnia sa a afirmat: "Noi avem un potenţial de creştere foarte mare. De exemplu, gradul de penetrare a smartphone-ului în România este de 50%, în timp ce media în Uniunea Europeană, de 80%. Ne confruntăm însă cu probleme de infrastructură, atât cea rutieră cât şi cea digitală".