• MyAir are datorii, din 2008, de circa 1,3 milioane euro la Aeroportul Băneasa
Autoritatea Aviaţiei Civile Italiene (ENAC) a anunţat miercuri suspendarea licenţei de zbor pentru compania italiană low-cost MyAir, care operează curse şi spre România, ca urmare a nerespectării angajamentelor asumate în ceea ce priveşte restructurarea sa financiară, potrivit AFP.
Suspendarea licenţei de zbor, pe o durată neprecizată, intră în vigoare începând de vineri "de la ora 0 şi 1 minut", ora locală.
ENAC informează într-un comunicat că "a emis un decret de urgenţă prin care revocă licenţa provizorie care i-a fost acordată temporar la 25 iunie".
Compania italiană low-cost MyAir are datorii din 2008 de circa 1,3 milioane euro la Aeroportul Băneasa, reprezentând taxele şi serviciile aeroportuare, a declarat, ieri, pentru NewsIn directorul general al aeroportului, George Mihalcea.
"My Air a acumulat datorii încă din 2008 către Aeroportul Băneasa. Datoriile adunate în 2008 sunt în valoare de 700.000 de euro, iar de la începutul anului 2009 şi până în prezent nu au fost plătite taxele şi serviciile aeroportuare în valoare de 600.000 de euro. În total, compania italiană low-cost datorează aeroportului circa 1,3 milioane euro" a spus George Mihalcea.
Acesta a precizat că este greu de crezut că problema datoriilor va putea fi rezolvată, mai ales că nu este singura companie low-cost care are datorii către Aeroportul Băneasa.
"Încerc să gestionez o situaţie la care nu trebuia să se ajungă. Este greu de spus că problema datoriilor va putea fi rezolvată ţinând cont de precedentele datorii ale altor operatori aerieni low-cost. Ultimul caz este Sky Europe care a intrat în faliment şi a acumulat taxe şi servicii de operare la Aeroportul Băneasa de aproximativ 500.000 de euro", a precizat Mihalcea.
Directorul general al Aeroportului Băneasa a mai spus că vineri se va întâlni cu reprezentanţii unei casei de avocatură, care reprezintă aeroportul în litigiile cu operatorii aerieni şi se va decide ce este de făcut mai departe pentru recuperarea datoriilor.
În afara a 15 oraşe italiene, MyAir, creată în 2004, operează curse către 15 destinaţii internaţionale, inclusiv România.
Omul de afaceri Nelu Iordache a declarat miercuri seara, pentru NewsIn, că toţi pasagerii care au făcut rezervări pentru compania MyAir din şi spre Italia vor fi preluaţi de compania Blue Air, trebuie doar să prezinte biletele şi să plătească taxele aeroportuare.