Erste Group recomandă "Cumpărare" pentru pentru acţiunile Transport Trade Services (TTS), cu un preţ ţintă de 25,4 lei în următoarele douăsprezece luni, conform ultimului raport de analiză semnat de Caius Râpanu, ce a fost publicat pe site-ul BVB Research Hub.
Este un obiectiv de preţ cu 23% peste cel din piaţă de ieri, de la ora 13:00. În raportul anterior, ce a fost publicat în data de 1 iunie, Erste estima o ţintă de 16,6 lei pentru titlurile transportatorului de mărfuri pe Dunăre, ce a fost depăşită între timp.
Evaluarea recentă a fost actualizată după ce Transport Trade Services şi-a publicat rezultatele pentru primul semestru, pe care-l Erste îl caracterizează drept "excepţional de profitabil, după un prim trimestru stelar". Veniturile totale ale companiei au crescut cu 42% faţă de cele din primele şase luni ale anului trecut, până la 571,5 milioane lei, în timp ce profitul operaţional a urcat cu peste 145%, la 181 milioane lei. Profitul net s-a ridicat la 155 milioane de lei, cu 153% mai mare decât cel din primele şase luni ale anului trecut, de 61 milioane lei.
"Pe baza rezultatelor recente şi a perspectivelor pentru finalul anului, într-un scenariu conservator pentru evaluarea noastră, identificăm în continuare potenţial amplu de creştere pentru acţiune, astfel încât ne menţinem recomandarea de «Cumpărare» dar creştem ţinta de preţ la 25,4 lei pe titlu", se menţionează în raport.
Conform documentului, rezultatele TTS întăresc perspectiva pozitivă a Erste legată de companie şi creează o nouă bază pentru proiecţii. "Am observat o reducere marginală a profitabilităţii în trimestrul al doilea al anului, în comparaţie cu rezultatele stelare ale trimestrului anterior, dinamică aşteptată având în vedere circumstanţe extraordinare care au predominat în piaţă în primele trei luni ale anului".
În continuare se merge pe prognoze prudente în ceea ce priveşte volumele şi tarifele, având în vedere incertitudinile războiului din regiune şi imposibilitatea anticipării momentului rezolvării conflictului, conform raportului. "Volatilitatea şi percepţia riscului generate de război au fost pozitive pentru TTS în ceea ce priveşte tarifele şi volumele. Totuşi, luăm în considerare doar un scenariu în care maximele recente nu vor fi atinse şi, de fapt, calculul evaluării noastre are în vedere un mediu mai blând pentru volume şi preţuri".
Conform raportului, eforturile managementului în ceea ce priveşte eficientizarea operaţiunilor de M&A (fuziuni şi achiziţii) au dat rezultate pozitive, contribuind la creşterea valorii companiei pe termen mediu şi lung, având cheltuieli de capital (CAPEX) moderate şi estimări ale ratelor de rentabilitate ale investiţiilor (ROI) considerabile. "Riscul recomandării şi ţinta de preţ rămân legate de dificultatea de a anticipa evoluţiile din regiune", se menţionează în raport.
Pentru acest an, Erste estimează că Transport Trade Services va obţine venituri nete din vânzări de 1,14 miliarde de lei, cu 22% peste cele din 2022, în vreme ce profitul net se va ridica la 268,8 milioane lei, faţă de cel de 179 milioane lei în anul trecut.
Acţiunile TTS au debutat la BVB în data de 14 iunie a anului 2021, după o ofertă publică prin care acţionarii au vândut 50% din companie. Evaluarea bursieră a companiei se ridică la circa 1,25 miliarde de lei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Albert în data de 22.09.2023, 09:59)
Mă felicit pentru că am cumpărat! Personal, văd acțiunea TTS la minimum 25 de lei.
1.1. haha (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2023, 10:11)
s-a listat cu mega suprasubscrieri in 2021 sezonul speculatiilor la per 13 si acum lumea nu cumpara la per sub 5, e ridicola plebea de la bvb. Intr-o tara civilizata nu scadea niciodata sub per 10
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2023, 10:17)
asta pentru ca piata inca are indoieli cu privire la sustenabilitatea cifrelor din ultimul an, data fiind conjunctura favorabila cu cerealele Ucrainiene. doar ca razboiul nu se va termina prea curand si ei declara ca au pus bazele unei colaborari pe termen lung cu exportatorii ucrainieni. deci, daca despre volume sa spunem ca nu ne facem probleme (din contra, revenirea produselor industriale va aduce un plus de volume), tarifele totusi ridica semne de intrebare. de aceea nu creste pretul la un PER de, sa zicem 8-10. nu este deloc ridicola piata
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2023, 10:19)
Ai dreptate, alte companii cu rezultate bune sunt denigrate și nu sunt căutate de cumpărători cu per bun iar altele sunt supraevaluate ținând cont de ce posibilități de profit au și dividente ( exemplu TRP, BNET, Sifuri etc. )
1.4. da (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2023, 13:15)
nu pot intelege cum stau cotatiile TRP, BNET, HAI, M, la acele evaluari,
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2023, 11:14)
Într-adevar, în contextul actual, oligarhii ucrainieni ai cerealelor au plătit supra-taxe de transport sau logistice pentru a forța exporturile prin România. Aceste supra.taxe vor dispărea dacă anul agricol viitor nu este prea ok sau daca se ajunge la un compromis. Chestiuni de care investitorii încep sa tina cont. Relevant este cazul Comvex care a beneficiat de aceasta conjunctura favorabila, a ajuns la 105 milioane lei profit în primul semestru, PER de 7-8 la sfârșitul 2023, marja de profit de 45%, dar care nu a mai explodat la cumparare după ce au apărut rezultatele trimestriale.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2023, 11:39)
nu este chiar acelasi business. CMVX are doar operatiuni portuare, pe cand TTS este operator logistic integrat. in plus, CMVX a crescut cu 200% de la inceputul anului pe cand TTS doar 75%
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Albert în data de 22.09.2023, 13:04)
Cred că ar trebui să luați în considerare și investițiile mari pe care aceste companii le fac, investiții care se vor reflecta în cifra de afaceri și deci în prețul acțiunilor. Regret profund că nu m-am ”urcat” pe valul Socep/Comvex la momentul oportun, dar na, nu le putem ”ghici” pe toate. Deși ambele acțiuni sunt la niveluri nemaivăzute, eu am cumpărat azi câte ceva... Doamne-ajută!
2.3. Valul cerealelor (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2023, 15:09)
S.au făcut bani foarte buni la bursa din TTS, SOCP și CMVX ca urmare a transportului cerealelor/operațiunilor portuare. Am avut și randamente de 220% SOCP în vreo 3 luni, 100% la CMVX plus dividende 11%. Nu am plasat decât 5500 euro în cele doua cotații, acum am jumătate din acțiuni, marcând profituri semnificative. Mi se pare ca valul generat de cereale și.a cam atins potențialul, deși SOCP/CMVX vor raporta profituri nete de sute de milioane de lei pentru întregul an 2023. Pot fi ținute pentru dividendende anul viitor. CMVX deși are cea mare capitalizare de pe AERO - 1.36 mld de lei, se duce la un PER de doar 7 pentru întregul an 2023. Pentru ca s.au dat exemple de acțiuni cu cotații "mult prea sus" va ofer exemplul CBC, care a crescut la cer pentru ca au vândut terenul pt Iulius Mall, distribuind dividende enorme, dar care nu mai are mai deloc activitate operațională, iar cotația sta la 140-145 de lei, cu doar 30 de lei mai puțin față de maxim...
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de Albert în data de 22.09.2023, 20:42)
Felicitări pentru fler! După cum e normal, voi lua decizii referitoare la Socep/Comvex și TTS în funcție de raportări/context și dividende.
3. posibil
(mesaj trimis de Investitor în data de 22.09.2023, 13:06)
cup and handle (daily) masurat da acelasi target.
4. operatori logistici sunt pe maxim
(mesaj trimis de prostu' satului în data de 22.09.2023, 23:13)
- la TTS dinamica T2 vers T1 arata minus pentru T2
-la SOCP cand o sa vina gratuitele! o sa cada rau! rau!
-la CMVX este pe maxim, daca nu mai sunt ucrainieni, dispare scopul activitati, iar daca
ne uitam la actionariat! o iei de nebun pe aratura... plus ca un actionar vrea sa iasa la pretul asta...
daca le baga nenea Putin o intercontinentala in ismail/Reni adio busines pentru operatori logistici romani