ESSA Group, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară, plănuieşte pentru anul acesta mai multe proiecte menite să consolideze principalele sale linii de business, după un 2020 în care întreaga afacere a fost recalibrată, fiind luate măsuri potrivite cu noul context dictat de pandemie, conform unui comunicat al societăţii.
Ca parte a strategiei de dezvoltare, ESSA Group va investi în prima jumătate a acestui an în consolidarea şi creşterea serviciilor cerute de la declanşarea crizei sanitare, cum sunt leasingul de personal pentru serviciile de curăţenie şi igienizare, picking pentru comerţul online, serviciile de management POSM (materiale comunicare) sau serviciile de tip lucrător comercial.
Serviciile ESSA sunt împărţite în trei mari divizii, respectiv cea de merchandising (cu o pondere de peste 60%), structura de leasing personal (peste 15%) şi structura de BTL (aproximativ 23%). Aceste ponderi privesc perioada de dinainte de pandemie.
Eugen Saulea, fondatorul grupului, declară: "Existând cerere de dezvoltare a unui serviciu complex de suport vânzări (preluare comandă, livrare, încasare), planurile noastre de investiţii se îndreaptă prioritar în această direcţie. Investiţia este de cel puţin două milioane de euro şi se va realiza împreună cu o bancă parteneră. Totodată, pentru a doua parte anului, speranţa noastră este de revenire şi la programele de BTL (promoteri şi consultanţi), fiind nevoie de prezenţa acestora în punctele de vânzare. De fapt, provocarea cea mare a structurii de conducere a ESSA a fost de a recupera cei 23% pierduţi prin închiderea programelor de BTL (n.r. în contextul pandemiei)". Analizând contextul actual, antreprenorul consideră că 2021 va fi "un an mai greu din punct de vedere economic", iar anumite sectoare de business nu vor deveni active, la o capacitate de supravieţuire, mai devreme de semestrul al doilea al acestui an.
ESSA Group a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de aproximativ 15 milioane de euro, în creştere cu 5% faţă de anul precedent.
Eugen Saulea declară: "Au fost trei ingrediente principale care ne-au salvat businessul anul trecut: flexibilitatea, implicarea şi motivarea. Acestea au reprezentat, de altfel, punctele cheie ale întregii structuri ESSA fără de care nu am fi reuşit să ne adaptăm schimbărilor bruşte din 2020. Am fost atenţi la nevoile partenerilor şi am personalizat serviciile în acord cu bugetele şi evoluţia vânzărilor. În plus, am fost flexibili în activarea şi implementarea de programe noi, unele dintre acestea diferite de ceea ce făceam până la acel moment".
Un exemplu în acest sens este cel referitor la dezvoltarea structurilor de curăţenie şi igienizare cu ajutorul cărora au fost gestionate, printre altele, staţii de metrou şi spaţii de socializare. În plus, odată cu mutarea comerţului în online, ESSA a dezvoltat platforme suport pentru reţele, de la componenta de call center şi partea de comenzi online, până la structuri de pregătire a comenzilor direct în punctele de vânzare.
Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group oferă servicii precum recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM, call center şi merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru peste 30 de clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.