Pesimismul şi optimismul stau la aceeaşi masă atunci când e vorba de lucrările necesare organizării unor meciuri din cadrul Euro 2020 la Bucureşti. Dacă actualul ministru al Tineretului şi Sportului, Bogdan Matei, vorbeşte de întârzieri ale lucrărilor, consilierul onorific al primului ministru, Gică Popescu, susţine că suntem în grafic. În cazul în care se face o medie a declaraţiilor, lucrurile nu stau prea grozav, dar oricum, mai bine decât în realitate.
Ministrul Tineretului şi Sportului, Bogdan Matei, a declarat la sediul Guvernului, cu prilejul unei noi reuniuni a Comitetului Interministerial pentru organizarea Campionatului European de Fotbal 2020, că autorităţile se confruntă cu unele întârzieri legate de lucrările la stadioanele Steaua, Rapid şi Arcul de Triumf: "Este necesară o evaluare constantă a activităţilor întreprinse de fiecare instituţie în parte pentru a putea monitoriza potenţialele prelungiri ale termenelor de execuţie stabilite. Din păcate, ne confruntăm şi cu întârzieri în câteva direcţii şi ar trebui să ne concentrăm eforturile pentru a le diminua şi pentru a finaliza cât mai multe dintre obiectivele asumate. În marea majoritate a proiectelor suntem într-o fază avansată, conform graficelor şi sper să accelerăm cât mai mult diversele acţiuni şi să ne concentrăm eforturile pentru a ne încadra în toate termenele stabilite''.
Gică Popescu s-a declarat optimist în ceea ce priveşte finalizarea pregătirilor, cu ocazia unei vizite de lucru la şantiere, efectuată alături de Viceprim-ministrul Vasile-Daniel Suciu, ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice: "Stăm foarte bine, suntem în grafic cu majoritatea lucrărilor, dar bineînţeles că mai sunt şi mici întârzieri, trebuie să îl aducem pe linia de plutire. Dar EURO 2020 nu înseamnă doar cele trei sau patru stadioane, înseamnă mult mai multe lucruri la care trebuie să fim foarte atenţi. Are mult mai multe componente de care UEFA se interesează, în fiecare lună avem o întâlnire la nivelul comitetului interministerial. Mai sunt mai bine de 15 luni până la turneul final, eu cred că acest turneu va fi făcut ori bine, ori excepţional". Pe de altă parte, potrivit lui Gică Popescu, ofertele pentru construirea liniei de cale ferată care va face legătura întra Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă de la Otopeni vor fi deschise la 23 sau 25 martie. Fostul căpitan al echipei naţionale susţine că "la noi cel mai greu este până se începe lucrul, după aceea toate lucrurile merg foarte bine". Cu ocazia acestei întâlniri, reprezentanţii FRF au prezentat situaţia dosarelor şi a garanţiilor solicitate de UEFA, cei de la Compania Naţională de Investiţii (CNI) au prezentat stadiul lucărilor la stadioanele Steaua, Rapid şi Arcul de Triumf şi apoi a fost făcută şi o evaluare a terenurilor de fotbal care vor fi construite în 150 de localităţi din ţară.
UEFA solicită celor 12 ţări organizatoare ale Euro 2020 să pună la dispoziţie patru stadioane la standarde internaţionale pentru antrenamentele oficiale ale echipelor naţionale. Cele patru arene pe care România le-a ales pentru a le moderniza sunt Arcul de Triumf, Steaua, Rapid şi Dinamo. Din motive juridice, lucrările la stadionul Dinamo vor întârzia, noua arenă din Şoseaua Ştefan cel Mare urmând să fie construită pe un alt amplasament, în locul velodromului. Variante de rezervă sunt arenele din Ploieşti, Giurgiu, Voluntari şi Mogoşoaia.