Eurobarometru: Cea mai mare oportunitate pentru hotelierii europeni, în 2024 - investiţiile în stil/estetică

A.V.
Ziarul BURSA #Internaţional / 20 iunie

Eurobarometru: Cea mai mare oportunitate pentru hotelierii europeni, în 2024 - investiţiile în stil/estetică

Pe măsură ce industria călătoriilor se adaptează la o eră post-pandemică a turismului, există o mulţime de oportunităţi de explorat pentru furnizorii de cazare.

De-a lungul a patru serii de sondaje care au început în 2022, Barometrul european de cazare (European Accommodation Barometer) a încercat să urmărească progresul economic al companiilor europene de cazare şi să identifice oportunităţile şi provocările cu care se confruntă acestea, potrivit Statista. În Barometrul din 2023, hotelierii europeni au considerat că oferirea de experienţe locale şi atragerea mai multor familii sunt oportunităţile lor principale. Însă, în sondajul din acest an, investiţiile în stil/estetică s-au clasat pe primul loc, fiind considerate cea mai mare oportunitate de dezvoltare a unei afaceri de cazare de către 69% dintre respondenţi. Urmează îndeaproape investiţiile în confort şi de stimulare a vizitelor repetate (67%).

Creşterea vizibilităţii digitale prin marketingul pe reţelele sociale, îmbunătăţirea site-urilor web ale hotelurilor şi listarea pe platformele de călătorii online, pentru creşterea vizibilităţii, au primit, de asemenea, scoruri ridicate, de peste 60%. Promovările tradiţionale în mass-media au fost văzute ca o oportunitate doar de un sfert dintre hotelierii europeni. Adoptarea practicilor ecologice a fost, de asemenea, o prioritate pentru mai mult de jumătate dintre proprietarii europeni de afaceri de cazare.

European Accommodation Barometer, realizat de Statista în colaborare cu Booking.com, a chestionat 920 de executivi şi manageri din industria hotelieră europeană.

41% dintre hotelierii europeni cred că schimbările climatice vor avea impact major asupra afacerilor lor

European Accommodation Barometer arată că 41% dintre hotelierii europeni cred că schimbările climatice vor avea un impact mare sau foarte mare asupra afacerilor lor, în următorii trei ani. Această îngrijorare este mai pronunţată în ţările nordice şi în Ţările de Jos, precum şi în Europa de Sud, care a fost puternic afectată de secetă şi incendii forestiere în ultimii ani. Portugalia a semnalat cel mai mare nivel de îngrijorare din Europa, 59% dintre respondenţi anticipând un impact ridicat al schimbărilor climatice în viitorul apropiat.

Media UE în acest sens este de 41%. În ţările nordice, preocuparea legată de impactul schimbărilor climatice asupra afacerilor hotelierilor este de 46%, în Spania - de 45%, în Grecia şi Italia - de 44%, în Olanda - de 43%, în Marea Britanie - de 39%, în Elveţia - de 38%, în Franţa şi Slovenia - de 37%, în Germania - de 24%.

CBRE: Spania - cea mai atractivă destinaţie europeană de investiţii în hoteluri

Spania a devenit cea mai atractivă ţară europeană pentru investiţii în hoteluri, potrivit concluziei unui raport al firmei de consultanţă CBRE, care analizează apetitul investitorilor şi destinaţiile preferate de investiţii ale acestora. Ediţia din 2024 stabileşte că piaţa Spaniei a depăşit în acest sens Regatul Unit.

Raportul subliniază că sectorul hotelier spaniol a avut "o evoluţie excelentă în 2023, fiind singurul segment care a înregistrat creşteri ale volumelor de investiţii faţă de anul precedent". Totodată, 2023 a fost al doilea an cu cea mai mare investiţie hotelieră înregistrată în Spania, după 2018. Investiţiile din sector s-au situat la 4,1 miliarde de euro anul trecut, adică 36% din totalul investiţiilor din ţară.

Previziunile pentru acest an sunt pozitive, datorită creşterii susţinute a numărului de turişti şi de înnoptări. Potrivit CBRE, în 2024, numărul de turişti şi de înnoptări în Spania va creşte cu 1,6%, respectiv 1,5%, turismul străin dovedindu-se cel mai dinamic.

Sondajul CBRE reflectă optimismul investitorilor hotelieri cu privire la evoluţia sectorului în Europa, care va fi foarte dinamic în acest an. "Extinderea continuă a sectorului turistic şi stabilizarea dobânzilor au întărit încrederea investitorilor în piaţa hotelieră", se arată în studiu, care menţionează că până la 70% dintre investitori intenţionează să-şi extindă angajamentele de capital în acest sector.

În ceea ce priveşte segmentul de piaţă cel mai atractiv pentru investiţii, produsele de lux şi ultra-lux sunt în frunte, cu 51%, respectiv 45%. Pe de altă parte, raportul identifică o concentrare a investitorilor pe produsele urbane (57%), în timp ce resorturile, un segment care s-a dovedit istoric rezistent la inflaţie, s-au clasat pe locul al doilea, cu 36%.

(Articol preluat din revista BURSA Construcţiilor)

Investiţiile în stil/estetică sunt considerate cele mai importante de hotelierii europeni după cum urmează: Portugalia - 79%; Grecia - 75%; Germania - 72%; Italia şi Spania - 70%; Franţa, Austria, ţările nordice - 68%; Ţările de Jos - 63%.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb