Au fost înregistrate 10,7 milioane de maşini noi în UE, în 2023, iar dintre acestea cele pe benzină au avut cea mai mare cotă, 34,5 la sută, urmate de maşinile hibride cu 21,1 la sută, maşinile electrice cu baterie, 14,5 la sută, şi cele pe motorină cu 14,3 la sută, potrivit datelor publicate de Eurostat.
După creşterea rapidă a înregistrărilor de maşini electrice cu baterie între 2013 şi 2023, cota totală a vehiculelor hibride şi electrice cu baterie în 2023 a ajuns la aceeaşi valoare cu cea a maşinilor pe benzină şi motorină, adică 48,3 la sută faţă de 48,8 la sută.
În 9 ţări ale UE, ponderea maşinilor hibride şi electrice în noile înregistrări a depăşit 50% în 2023. Cotele cele mai mari au fost raportate în Finlanda - 78 la sută, cu 44 la sută hibride şi 34 la sută electrice, Suedia -69 la sută, cu 30 la sută hibride şi 39 la sută electrice, şi Olanda cu un procent de 68 la sută, cu 37 la sută hibride şi 31la sută electrice.
În contrast, Bulgaria a înregistrat cea mai mică cotă, de 7 la sută, urmată de Cehia cu 20 la sută şi Croaţia cu 28 la sută.
Opinia Cititorului