EVENIMENT 80% din vinurile premiate la concursul cu sticle de pe raft sunt autohtone
Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Frăţia Vinului / 5 noiembrie 2010
Mai mult de trei sferturi dintre vinurile premiate în cadrul concursului cu sticle de pe raft "Premiile de Excelenţă Vinul.Ro" sunt produse în ţara noastră. Potrivit lui Cezar Ioan - reprezentantul Vinul.Ro - organizatorul evenimentului - juriul s-a declarat încântat de vinurile autohtone, mai ales având în vedere faptul că au fost aduse în concurs direct de pe rafturile magazinelor (această probă este o premieră în lume). "Întrucât sunt păstrate foarte bine pe rafturile din hypermarketuri, deşi condiţiile nu sunt întocmai acelea din crama producătorului, consumatorii pot avea încredere în vinurile româneşti", ne-a spus Cezar Ioan, citând membrii juriului.
Majoritatea celor peste 180 de sticle care au participat la această probă au fost cumpărate din hypermarketuri ca "Real" sau "Carrefour". Pe lângă acestea, circa 40 de producători au participat la concurs, toată industria vinurilor din ţara noastră fiind, astfel, prezentă la evenimentul din 25-29 octombrie, a cărui gală s-a desfăşurat ieri.
Anul acesta, au fost înscrise 355 de vinuri din ţări ca România, Franţa, Italia, Spania, Chile etc., fiind acordate 117 premii - nouă de aur şi restul de argint, pentru secţiunile HoReCa şi retail. De asemenea, au participat două vinuri din Georgia şi patru din Moldova, toate aces-tea fiind premiate. Juriul a fost alcătuit din 23 de degustători străini şi români, servirea probelor fiind asigurată de şapte membri ai Federaţiei Somelierilor din România.
Întrebat de organizatorii concursului despre cum a fost afectată piaţa de profil de criza economică prin care trec toate ţările, Mark Dworkin, oenolog consultant din Franţa - membru al juriului - a declarat: "Piaţa de consultanţă în vinificaţie nu avea cum să rămână neafectată, drept urmare o parte dintre contractele exis-tente s-au încheiat... E normal - dacă se vinde mai puţin vin, scad veniturile producătorilor, deci trebuie tăiate unele costuri. În branşa mea, nu putem face altceva decât să aşteptăm zile mai bune. Noi punem umărul la promovarea vinului, făcând tot posibilul să producem vinuri mai bune. Următoarea provocare va fi aceea de a descoperi şi lua în considerare adevăratul gust al consumatorilor. Înseamnă că va fi nevoie de adaptarea producţiei la dorinţele acestora şi, implicit, adaptarea consultanţilor la nevoile pieţei. Dorinţa mea este să văd vinuri produse în primul rând pentru a mulţumi consumatorii şi abia apoi pentru a satis-face cerinţele producătorilor sau ale jurnaliştilor".
Sergiu Nedelea: "Evoluţia civilizaţiei impune ştiinţa asocierilor culinare"