Executivul a înfiinţat, astăzi, funcţia de ataşat de turim, în cadrul Ministerului Turismului, care va reprezenta ţara noastră în afara graniţelor pentru a promova ţara şi a o promova din punct de vedere turistic, potrivit unui comuncat de presă.
În comunicat se menţionează: "Ataşatul de turism, o nouă funcţie care se înfiinţează în cadrul Ministerului Turismului, va asigura reprezentarea României în străinătate, în domeniul politicii turismului şi promovării produselor şi serviciilor turistice, precum şi a formelor de turism autohtone. (...) Definirea funcţiei de ataşat de turism prin stabilirea în mod concret a competenţelor, rangului de reprezentativitate externă şi modalităţii de recrutare în vederea reprezentării intereselor României şi a sectorului economic al turismului la nivel internaţional, vine în contextul desfiinţării reprezentanţelor de promovare turistică, ca urmare a recomandărilor Curţii de Conturi prezentate în Raportul de audit al performanţei fostei Autorităţi Naţionale pentru Turism".
Conform sursei, funcţiile de ataşat de turism pot fi ocupate, prin concurs sau examen, de angajaţi ai Ministerului Turismului, ai instituţiilor subordonate acestuia şi de personalul detaşat în minister.
Criteriile de selecţie şi modalitatea de organizare a concursului se aprobă prin ordin comun al Ministrului Turismului şi al Ministrului Afacerilor Externe. Stabilirea ţărilor şi a perioadei în care ataşatul de turism efectuează misiunea de reprezentare a României se realizează prin ordin al Ministrului Turismului, cu avizul MAE, informează sursa.
Reprezentanţii Guvernului susţin că pe perioada exercitării funcţiei de ataşat de turism, persoanelor care ocupă această funcţie li se suspendă de drept raportul de serviciu/contractul individual de muncă, conform legii, şi li se aplică dispoziţiile legale în vigoare privind personalul trimis în misiune permanentă în străinătate.
Sumele necesare pentru trimiterea în străinătate a ataşatului de turism se asigură din bugetul Ministerului Turismului, conform prevederilor legale privind drepturile în valută şi în lei ale personalului trimis în misiune permanentă în străinătate.
Ataşaţii de turism se supun autorităţii şefului miniunii diplomatice din care face parte în vederea îndeplinirii atribuţiilor aferente domeniilor specifice de activitate stabilite de autoritatea trimiţătoare.
Totodată, ordonanţa aprobată în şedinţa de astăzi introduce unele concepte adiţionale în turism, în contextul schimbărilor produse în acest domeniu ca urmare a noilor circumstanțe ale economiei globale. Astfel, actul normativ vizează definirea noţiunilor de centru naţional sau local de informare şi promovare turistică, destinaţie turistică, organizaţie de management al destinaţiei.
Potrivit sursei citate, concret, se implementează conceptul de Organizație de Management al Destinației, care va contribui la valorificarea potenţialului turistic, respectiv la creşterea circulaţiei turistice şi a volumului de încasări din turism atât la nivel local, cât şi la nivel naţional. Organizațiile de Management al Destinației vor funcţiona prin asocierea autorităţilor publice locale cu organizațiile/federaţiile patronale din turism, sau, după caz, cu reprezentanţi ai mediului privat din turism, care asigură realizarea politicii de marketing şi gestionarea coordonată a componentelor destinaţiei. În calitate de membru asociat, pot adera la OMD şi asociaţii de promovare, asociaţii profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic şi de formare profesională în turism.