Oamenii de afaceri din Iaşi şi din judeţele învecinate sunt mai puţin încrezători în evoluţia pozitivă a economiei în 2016 faţă de media la nivel naţional, potrivit unui comunicat EY România remis astăzi redacţiei.
Concluziile barometrului "Business-2more-Business", publicat de EY România şi Doingbusiness.ro, arată că 51% dintre respondenţii din Iaşi şi împrejurimi sunt încrezători şi foarte încrezători în evoluţia pozitivă a economiei, faţă de 61% dintre respondenţii la nivel naţional, precizează sursa.
Oamenii de afaceri din Iaşi şi din judeţele învecinate au aşteptări mai puţin pozitive privind evoluţia cifrei de afaceri şi a profitului companiilor din care fac parte, atât faţă de anul trecut, cât şi faţă de media naţională din acest an. Astfel, 41% dintre respondenţi se aşteaptă la creştere de peste 10% a cifrei de afaceri, faţă de 53% cu un an în urmă, şi doar 25% se aşteaptă la o creştere de două cifre a profitului în 2016, faţă de 42% în 2015. În plus, 52% dintre respondenţi se aşteaptă la o creştere a numărului de angajaţi anul acesta, faţă de 71% la nivel naţional, adaugă studiul.
Cei mai mulţi oameni de afaceri la nivel local (57%) sunt de părere că investiţiile mai mari în marketing şi comunicare le-ar putea creşte vânzările în 2016. Alte acţiuni indicate de respondenţii din Iaşi pentru creşterea vânzărilor sunt diversificarea portofoliului de produse şi servicii (54%) şi extinderea vânzărilor către noi pieţe locale sau internaţionale (48%).
Referindu-se la măsurile care ar avea cel mai mare impact în următorii trei ani pentru a îmbunătăţi dezvoltarea pe termen lung a antreprenoriatului în România, respondenţii din regiunea Iaşiului indică în primul rând asigurarea stabilităţii mediului de reglementare şi fiscalizare (68%), simplificarea taxării şi reglementărilor (55%) şi accesul mai facil la finanţare (36%), conform studiului.
"Piaţa locală din regiunea Iaşiului este mai ponderată privind entuziasmul de dezvoltare a economiei în perioada următoare. Regiunea este în continuare afectată de lipsa investiţiilor în infrastructură, dar şi de dezvoltarea mai lentă a industriilor locale, ceea ce se reflectă într-un PIB mult inferior marilor oraşe din ţară - 6.000 euro / capita în 2015, faţă de peste 10.000 euro / capita în Cluj şi Timiş. Cu toate acestea, capitala judeţului beneficiază de o piaţă generoasă a forţei de muncă, fiind un important centru universitar, motiv pentru care a atras şi continuă să atragă mari angajatori în domeniul IT şi BPO.", precizează Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România.