EY România: UE a decis să includă industria maritimă în Sistemul de Comercializare a Certificatelor de Emisii

Mihai Petre şi Daniela Neagoe, EY România
Internaţional / 11 martie

EY România: UE a decis să includă industria maritimă în Sistemul de Comercializare a Certificatelor de Emisii

Într-o încercare de a răspunde la provocările climatice actuale şi de a îndeplini obiectivele stabilite prin Acordul de la Paris privind schimbările climatice, Uniunea Europeană a decis să includă industria maritimă în Sistemul (UE) de Comercializare a Certificatelor de Emisii (ETS).

Încă din anul 2019, companiile maritime raportează anual emisiile de gaze cu efect de seră pentru navele aflate în responsabilitatea lor. Această obligaţie a fost introdusă prin Regulamentul (UE) nr. 757/2015 privind monitorizarea, raportarea şi verificarea emisiilor de gaze cu efect de seră generate de transportul maritim şi de modificarea Directivei 2009/16/CE.

Începând cu 2024, sistemul de comercializare a certificatelor de emisii al Uniunii Europene se aplică pentru navele cu un tonaj brut de 5.000 de tone sau mai mult. Aceasta se referă la emisiile de gaze cu efect de seră produse în timpul transportului comercial de mărfuri sau pasageri care sosesc, pleacă sau se află în porturile din jurisdicţia unui stat membru. Din 1 ianuarie 2025, aceste obligaţii se vor extinde şi la navele offshore cu un tonaj brut de peste 400 de tone.

Pe lângă obligaţiile de raportare, companiile maritime vor trebui să achiziţioneze şi apoi să restituie primele certificate ETS până la 30 septembrie 2025, pentru emisiile raportate în 2024, în conformitate cu modificările aduse de Directiva (UE) 959/2023 la Directiva 87/2003/CE de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de seră în cadrul Uniunii.

Ponderea emisiilor care trebuie acoperite de certificate va creşte gradual în fiecare an, după cum urmează:

-2025: 40% din emisiile raportate pentru 2024;

-2026: 70% din emisiile raportate pentru 2025;

-2027: 100% din emisiile raportate pentru 2026 şi pentru fiecare an ulterior.

Pentru a putea achiziţiona certificate ETS, operatorii maritimi vor trebui să deschidă un cont de tranzacţionare sau un cont de depozit în registrul Uniunii. Aceleaşi reguli aplicabile altor sectoare cuprinse în legislaţia EU ETS vor fi valabile şi în cazul licitaţiei, transferului şi anulării certificatelor.

În calitate de membru al Uniunii Europene, România va trebui să se adapteze la aceste schimbări ale Directivei 87/2003 şi să le implementeze în legislaţia naţională, colaborând cu industria de transport maritim pentru a asigura o tranziţie eficientă la acest nou sistem.

În concluzie, implementarea Sistemului de Comercializare a Certificatelor de Emisii (EU ETS) în industria maritimă reprezintă o schimbare semnificativă pentru companiile maritime. Aceasta va conduce la creşterea responsabilităţilor acestora, de la înregistrarea şi raportarea emisiilor de gaze cu efect de seră, până la achiziţia şi restituirea certificatelor EU ETS. Operatorii maritimi vor trebui să îşi revizuiască şi să îşi adapteze operaţiunile, nu doar pentru a se conforma noilor reglementări, ci şi pentru a stimula tranziţia către practici mai durabile şi mai ecologice în industria maritimă.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb