Reţeaua socială online Facebook a anunţat vineri că şi-a înăsprit lupta împotriva celor care stimulează cu mijloace financiare numărul de "Like-uri" date pe un cont, declarând că a obţinut condamnări în instanţă pentru astfel de acţiuni de aproape 2 miliarde de dolari.
Cu toate acestea, compania nu explică în mod clar cât din această sumă a recuperat, transmite AFP, citând un mesaj de pe blogul oficial.
Aceste proceduri judiciare vizează printre altele cumpărarea de clickuri masive pe butonul "Like" ("Îmi place") caracteristic Facebook, pentru a apărea mai populare în reţeaua de pagini consacrate de exemplu unor personalităţi politice sau mărci.
O industrie paralelă s-a creat ce poate promite de exemplu adăugarea a "10.000 de Like-uri" pe o pagină în schimbul unei plăţi.
"Noi stabilim regulile şi maşinile sunt gata să recunoască comportamentele suspecte", a scris un inginer de la Facebook, Matt Jones, pe blog.
Acest lucru implică diverse tehnici, cum ar fi utilizarea de algoritmi pentru a detecta un salt suspect de "Like-uri" pe o pagină.
"Când identificăm o activitate frauduloasă, lucrăm pentru a o contracara, inclusiv prin blocarea conturilor şi ştergerea Like-urilor false", a explicat el.
Procedurile judiciare sunt la rândul lor destinate "să amintească potenţialilor contravenienţi că vom replica pentru a preveni abuzul pe platforma noastră", a adăugat el.
"Activitatea frauduloasă este rea pentru toată lumea: proprietarii paginilor, cei care fac reclame, Facebook şi oamenii de pe platforma noastră", a conchis el.