"Facebook Inc.", operatorul celui mai popular website de socializare la nivel global, a primit un pachet de finanţare în valoare de 8 miliarde de dolari şi a numit alţi 25 de subscriitori, înaintea ofertei sale publice iniţiale (IPO), relatează Bloomberg.
Împrumuturile includ o linie de credit de tip revolving în valoare de 5 miliarde de dolari pe o perioadă de 5 ani şi un alt împrumut în valoare de 3 miliarde de dolari, de tip bridge, a precizat compania ieri.
Împrumutul de 3 miliarde de dolari va fi folosit pentru a finanţa impozitarea angajaţilor ce-şi exercită acţiunile restricţionate, potrivit dosarului depus. Linia de credit de 5 miliarde de dolari va fi folosită la circulaţia capitalului şi alte scopuri generale corporate, rezultă din acelaşi dosar.
Linia extinsă de creditare va ajuta, de asemenea, "Facebook" să-şi acopere cheltuielile potenţiale de judecată în litigiul asupra patentelor cu "Yahoo! Inc.", potrivit unei surse apropriate situaţiei. "Yahoo" a cerut "Facebook" să-şi breveteze tehnologiile ce se încadrează în proprietatea sa intelectuală şi a ameninţat cu recurs legal dacă nu se va ajunge la un acord.
Noile facilităţi de creditare au fost aranjate de către bănci, între care "JPMorgan Chase & Co.", "Morgan Stanley", "Goldman Sachs Group Inc.", "Bank of America Corp." şi "Barclays Plc".
Noii subscriitori ai Facebook includ "Citigroup Global Markets Inc.", "RBC Capital Markets LLC" şi "Wells Fargo Securities LLC". De asemenea, au fost adăugate şi bănci mai mici, precum "M.R. Beal & Co.", "Muriel Siebert & Co." şi "William Blair & Co.".
Facebook, care a declarat că-şi va folosi o parte din împrumuturi pentru scopuri generale corporate, îşi susţine finanţele, pregătindu-se pentru o IPO care ar putea stabili cel mai mare record în domeniul Internetului. Compania urmăreşte să obţină 5 miliarde de dolari din vânzarea de acţiuni, şi ar putea fi evaluată undeva între 75 şi 100 de miliarde de dolari, potrivit surselor apropriate situaţiei.
Firma, care aproape şi-a dublat venitul de anul trecut la 3,71 miliarde de dolari, a mai oferit noi informaţii privind ce regiuni permit cea mai mare creştere. Astfel, Europa este cea mai mare piaţă pentru veniturile din reclamă, în afara Statelor Unite şi Canadei. Veniturile din reclamă în ultimul trimes-tru, în Europa, au fost de 306 milioane de dolari, pe când Asia a generat venituri de 95 milioane de dolari. Statele Unite şi Canada au contribuit cu 462 milioane de dolari în veniturile provenite din reclamă.