Farul Genovez din Constanţa, care nu a mai funcţionat din anul 1913, a fost readus la viaţă, luminând din nou, prin implicarea preşedintelui filialei judeţene a Uniunii Armenilor din România, Liviu Merdinian.
Potrivit acestuia, "povestea" a început încă din octombrie 2015, atunci când împreună cu primarul Constanţei a fost inaugurată placheta de patrimoniu pentru Farul Genovez: "A durat mult pentru că nu mai avea mecanism, nu mai avea lupă, nu mai avea suport. Suntem foarte mândri să vedem farul astăzi reaprins. Lupa este extrem de greu de găsit şi aducem calde mulţumiri domnului comandor Rohart şi Muzeului de Marină pentru tot sprijinul oferit. A trebuit să reconstruim parţial miezul de sticlă, suportul pe care este amplasat a fost refăcut iar sursa de lumină a fost aşezată conform specificaţiilor actuale, astfel încât să nu deranjeze navigaţia maritimă din port. Comunitatea armeană este foarte mândră să participe la orice proiect, care va redescoperi frumoasa istorie a Constanţei. Toate comunităţile de aici acţionează pentru păstrarea patrimoniului, a acestui mozaic multietnic".
Conform lui Merdinian, istoria numelui Farului Genovez este încă un mister, în sensul că nu se ştie exact dacă a fost ridicat pe la 1300 de genovezi sau dacă numele vine de la un calificativ acordat de turci, impresionaţi de construcţiile înalte cu ziduri groase pe care le-au întâlnit la Constanţa şi cărora le-au atribuit denumirea de Genevis Calee (cetate genoveză). Cert este că Farul Genovez aşa cum îl vedem şi acum a fost ridicat între 1858 şi 1860 de către inginerul francez de origine armeană Artin Aslan, care s-a îndrăgostit de Miriam, una dintre nepoatele hangiţei Radicevici şi nu a mai plecat din Constanţa.
Farul are o înălţime de 12 metri de la sol, însă pentru că este aşezat pe un punct mai înalt decât nivelul mării pare mult mai mare. Farul Genovez a funcţionat timp de 53 de ani (1860 - 1913), când rolul de ghidare a navelor spre portul Constanţa i-a revenit mult mai modernului far Carol I, amplasat în capătul digului din portul maritim.