FAŢĂ DE 2015, Traficul de mărfuri prin porturile maritime ale României a crescut anul trecut cu 4%

Andrei Stan
Companii #Transporturi / 18 martie 2017

Traficul de mărfuri prin porturile maritime ale României a crescut anul trecut cu 4%

Traficul de mărfuri prin porturile maritime ale ţării noastre a crescut anul trecut cu 4% faţă de 2015, până la 46,3 milioane tone, iar principalii parteneri ai României în traficul maritim de mărfuri sunt Rusia, Turcia şi Egipt, arată un raport realizat de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Ţara noastră are opt porturi ce permit intrarea navelor maritime: Constanţa, Midia, Galaţi, Brăila, Mangalia, Medgidia, Luminiţa şi Tulcea.

Astfel, în porturile maritime româneşti au fost încărcate anul trecut 25,7 milioane de tone de mărfuri şi au fost descărcate 20,6 milioane tone de mărfuri.

"Porturile în care a fost desfăşurată cea mai intensă activitate în decursul anului 2016 sunt: Constanţa, cu o pondere de 81%, Midia (14,8%) şi Galaţi (2,4%)", arată raportul INS, citat de News.ro.

Astfel, în portul Constanţa s-a înregistrat în 2016 un volum de 37,5 milioane tone de mărfuri, în creştere cu 3,4% faţă de 2015, în Midia 6,85 milioane tone (+13,9%), în Galaţi 1,1 milioane tone (-18,9%), iar în Brăila 490.000 tone (-0,9%), celelalte porturi având un trafic mult mai mic de mărfuri.

În ceea ce priveşte destinaţia şi originea mărfurilor tranzitate, Rusia este principalul partener al României în transportul maritim de mărfuri, cu 20,2% din mărfurile încărcate şi descărcate în porturile româneşti în 2016, urmată de Turcia (12,9%), Egipt (7,9%), Grecia (4,2%), Spania (4,1%) şi Sierra Leone (3%).

În ceea ce priveşte traficul pe căi navigabile interioare (Dunăre şi canalul Dunăre-Marea Neagră, în cazul României), anul trecut traficul total de mărfuri a fost de 30,5 milioane tone, în creştere cu 1,6% faţă de 2015, din care 14,7 milioane tone transport intern de mărfuri, 10,4 milioane tone - transport internaţional, iar 5,4 milioane tone - transport de tranzit.

Principalii parteneri comerciali ai ţării noastre în transportul pe Dunăre sunt Serbia, cu o pondere de 34,5% din mărfurile încărcate şi descărcate în porturile româneşti, Ungaria (21,4%), Bulgaria (15,8%), Ucraina (14,2%) şi Austria (5,9%), mai arată raportul INS.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Am actiuni , atit eu cat si sotul , am facut si sesizare sinu am primit nici un raspuns .nu am primitmainimic de aproape, cca 17 ani, de laei . Astept raspuns

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb