Finala de duminică a UEFA EURO 2008 valorează cel puţin 300 de milioane de euro, Germania şi Spania luptîndu-se nu doar pentru mult râvnitul trofeu UEFA EURO 2008 , ci şi pentru un câştig în valoare de peste 114 milioane de euro, dacă Spania va fi campioană, şi de 113 milioane de euro, dacă Germania va reuşi să obţină victoria, se arată într-un studiu al Sponsorului Oficial, MasterCard.
Se preconizează că şi echipa înfrântă să obţină o sumă semnificativă -59 milioane de euro ca urmare a meciului de pe Stadionul Ernst Happel din Viena. De asemenea, Germania şi Spania vor beneficia pe termen scurt şi lung de influenţele pozitive pe care ambele finaliste le vor resimţi privind câştigurile în bani, contractele de sponsorizare, drepturile de transmitere televizată, creşterile vânzărilor de bilete pentru meciurile de fotbal. În plus, turismul va fi influenţat pozitiv, iar în ţara câştigătoare încrederea consumatorilor va cunoaşte o creştere.
Dacă luăm în considerare numai premiile în bani, Spania va obţine o sumă totală de 23 de milioane de euro în urma câştigării tuturor meciurilor de la UEFA EURO 2008, iar pentru Germania suma va fi cu 1 milion mai mică, din cauză că a pierdut puncte în meciul din grupe, disputat în faţa Croaţiei. Dacă Spania va pierde finala, echipa va încasa un premiu în bani în valoare de 20 de milioane de euro, pe când Germania va încasa 19 milioane de euro în cazul unui eşec. Oricum, numai prin participarea la finală, fiecare din cele două echipe va cunoaşte un avânt economic, câştigând peste 90 de milioane de euro sau 40 de milioane, în cazul înfrângerii din finală, estimează studiul MasterCard.
Viena, oraşul unde se va disputa finala, poate să înregistreze, de asemenea, venituri de peste 100 de milioane de euro doar din acest meci. Câştigurile pe termen scurt provin din vânzările înregistrate la mâncare şi băuturi şi din costurile de cazare. Se preconizează ca aceste câştiguri să atingă 65 de milioane de euro, iar beneficiile pe termen lung constau într-o creştere a numărului de turişti în capitală austriacă. În total, se estimează că în bugetul Austriei şi Elveţiei au intrat 470 de milioane de euro ca urmare a organizării Campionatului European de Fotbal UEFA EURO 2008.
Diferenţa până la peste 300 milioane de euro se va resimţi în economia din afara oraşului gazdă şi a celor două naţiuni finaliste. Studiul MasterCard anterior previziona un impact economic de 1,4 miliarde de euro la UEFA EURO 2008 , iar acest nou studiu vine în sprijinul său, arătând importanţa economică tot mai mare a fotbalului pentru suporteri, echipe, sponsori şi economiile naţionale.
Paul Meulendijk, Head of Sponsorship, MasterCard Europe, declară: "Finala UEFA EURO 2008 este apogeul unei veri extraordinare, dedicată fotbalului în Europa. Mai întâi am asistat la o finală spectaculoasă în Liga Campionilor, la Moscova, şi iată-ne acum în Viena, cu peste 300 milioane de euro aduşi doar de finala UEFA EURO 2008. Atracţia universală pe care fotbalul o trezeşte şi UEFA EURO 2008 au adus momente de neuitat suporterilor din întreaga lume şi impactul economic de 1,4 miliarde de euro arată impactul pe care îl are sportul la nivel global."
Profesorul Chadwick, Director la Centre of the International Business of Sport de la Coventry University, care a coordonat studiul, a spus: "UEFA EURO 2008 este unul dintre cele mai importante evenimente sportive, din punct de vedere al impactului economic. Nu numai că finalele Campionatului European de Fotbal UEFA EURO 2008 atrag de fiecare dată peste 150.000 de turişti în oraşul gazdă, dar ele sunt urmărite de 150.000.000 de telespectatori, făcând din confruntarea celor mai bune echipe de fotbal europene un eveniment cu adevărat global. La aceasta se adaugă impactul economic uriaş pentru naţiunile şi organizaţiile implicate, care are efecte pe o perioadă lungă de timp după încheierea competiţiei."
Despre MasterCard Europe
MasterCard Europe administrează afacerea MasterCard Worldwide în Europa. Având sediul central în Waterloo, Belgia, MasterCard Europe este prezentă în 51 de ţări europene, organizate administrativ în trei zone care includ Zona Unică de Plăţi Euro (SEPA), pieţele mature şi pieţele aflate în dezvoltare din Europa. Prin intermediul reţelei sale de birouri locale, MasterCard Europe înţelege şi vine în întâmpinarea diverselor nevoi ale clienţilor din diferitele pieţe din Europa, permiţându-le să realizeze afaceri aşa cum îşi doresc.
Prin intermediul MasterCard Worldwide, MasterCard Europe oferă clienţilor şi consumatorilor săi din Europa acces la servicii de plată din întreaga lume. MasterCard Worldwide promovează comerţul global, oferind o legătură economică esenţială între instituţii financiare, companii, posesori de carduri şi comercianţi, în întreaga lume. În tripla sa calitate de francizor, procesator şi consilier, MasterCard dezvoltă şi susţine soluţii de plată, procesează peste 18 miliarde de tranzacţii în fiecare an şi oferă analize specializate şi servicii de consultanţă către instituţiile financiare care îi sunt cliente şi către comercianţi.