Transformarea digitală în industria serviciilor financiare trebuie finalizată în următorii doi ani astfel încât organizaţiile să rămână competitive pe piaţă, potrivit unui sondaj efectuat de FintechOS printre participanţii la evenimentul online FinVision, organizat de companie în luna noiembrie.
Întrucât 70% dintre iniţiativele de transformare digitală nu şi-au atins obiectivele (potrivit unui raport IDC din 2019), proiectele de digitalizare sunt examinate acum cu mai multă atenţie de către decidenţi. Cu toate acestea, transformarea digitală este o necesitate, sunt de părare participanţii la FinVision. Mai mult, o vastă majoritate a celor intervievaţi - 84% - consideră că băncile, furnizorii de asigurări şi instituţiile financiare nu vor putea supravieţui fără transformarea digitală. Un sfert dintre respondenţi susţin că acele organizaţii care vor eşua în acest proces se vor confrunta cu o scădere a veniturilor, în timp ce 37% cred că un astfel de eşec ar conduce la lansarea de produse şi servicii mai puţin relevante pentru piaţă.
Iată principalele concluzii ale sondajului:
• Calea către transformarea digitală:
oToţi respondenţii (100% dintre cei intervievaţi) sunt de acord că pandemia a accelerat adopţia de strategii pentru transformarea digitală;
o59% cred că trasformarea digitală trebuie să fie finalizată în următorii 1-2 ani pentru ca organizaţiile din industrie să îşi păstreze competitivitatea;
o38% spun că decalajul la nivelul competenţelor este principalul element care stă în calea unei digitalizări eficiente.
• Cele mai importante priorităţi în transformarea digitală:
o43% dintre respondenţi consideră că experienţele personalizate oferite clienţilor ar trebui să constituie principala prioritate în strategiile de transformare digitală a băncilor, furnizorilor de asigurări şi companiilor de servicii financiare;
oPe locul secund în topul priorităţilor de digitalizare ce ar trebui să preocupe organizaţiile financiare sunt serviciile multi-channel, susţin 38% dintre intervievaţi;
oAvând în vedere concentrarea industriei în jurul Open Banking, doar 4% dintre respondenţi ar prioritiza valorificarea API-urilor şi dor 3% ar miza pe utilizarea inteligenţei artificiale.
• Oportunităţile Open Banking şi puzzle-ul aproape imposibil de dezlegat al datelor
o41% dintre respondenţi spun că utilizarea unor mijloace inadecvate de integrare a sistemelor izolate de tehnologie (technology silos) împiedică băncile să folosească pe deplin datele stocate prin intermediul diverselor aplicaţii şi procese;
oUn sfert (26%) dintre intervievaţi susţin că timpul necesar pentru integrarea acestor sisteme este principalul factor ce împiedică procesul de transformare digitală, în timp ce o cincime (19%) nu ştiu de unde să înceapă acest proces;
oÎn cele din urmă, 37% spun că oportunitatea cea mai mare a Open Banking constă în însăşi capacitatea de a oferi mai multe servicii personalizate.
"Nu există nicio îndoială că pandemia a accelerat nevoia de transformare digitală, iar companiile înţeleg acum că acest proces trebuie să derulat mai bine mai devreme decât mai târziu dacă vor să supravieţuiască", spune Teodor Blidarus, Fondator şi CEO al FintechOS. "Dar transformarea poate fi lungă şi costisitoare, iar organizaţiile trebuie să se asigure că acordă prioritate unor aspecte cu adevărat importante şi fac eforturi mai mari acolo unde este cu adevărat necesar. Dacă nu, riscă să piardă în faţa companiilor mai agile, care au abilitatea de a inova rapid", adaugă Teodor Blidăruş.