First Bank continuă seria de transformări din sfera digitală prin lansarea aplicaţiei Micro Creditum. Aceasta permite băncii să eficientizeze procesul de creditare pentru persoane juridice din segmentul Micro care au nevoie de finanţare, conform unui comunicat de presă. Procesarea dosarelor de creditare poate fi realizată într-o oră, reprezentând o reducere cu până la 80% a timpului de procesare faţă de perioada anterioară.
Această optimizare este posibilă cu ajutorul tehnologiei FintechOS, care are capacitatea de a integra date din multiple surse externe şi de a analiza informaţiile automat. Clienţii beneficiază de acces rapid la finanţare, iar specialiştii băncii câştigă timp preţios pentru gestionarea relaţiei cu clienţii.
Mădălina Teodorescu, Vicepreşedinte al First Bank, a declarat:"Viitorul First Bank este unul preponderent digital, păstrând componenta umană care adaugă valoare în oferirea celei mai potrivite soluţii fiecărui client. Ne concentrăm pe automatizarea proceselor care aduc un răspuns rapid clienţilor şi schimbăm structura timpului alocat abordării cererii clienţilor, înclinând balanţa în favoarea timpului alocat consultanţei financiare.
În prezent avem 19 roboţi care efectuează procesele operaţionale în zona de administrare credite, carduri, depozite, garanţii colaterale, zona de tranzacţii interbancare şi plăţi, dar şi în cadrul direcţiei HR. Împreună cu FintechOS am lansat Micro Creditum, soluţia inovatoare care reduce timpul de procesare cu 80%, reuşind să ofere un răspuns în 24 de ore pentru clientul Micro, "ţintă" pentru First Bank. MICRO CREDITUM reprezintă doar o parte din adoptarea soluţiilor digitale, prin care First Bank îşi urmează traseul de "Digital Bank with a human touch"
Teodor Blidăruş, CEO al FintechOS, furnizor global de tehnologie pentru transformarea digitală a băncilor, asiguratorilor şi a altor organizaţii care oferă servicii financiare, a declarat:
"Apelarea la tehnologii care să faciliteze interacţiunea băncii cu clienţii este un prim pas în digitalizarea serviciilor financiare. Deschiderea conturilor de la distanţă, accesarea de servicii fără să fie necesară deplasarea la ghişeu, semnarea digitală a documentelor sunt o normalitate la care instituţiile financiare se aliniază. Ne aşteptăm ca această tendinţă către digitalizare, la nivelul întregii pieţe, să evolueze rapid chiar şi atunci când restricţiile determinate de criza actuală nu vor mai exista. Ne bucurăm să colaborăm cu First Bank în procesul de accelerare a strategiei de transformare digitală"
Potrivit comunicatului, în ultimele luni, în contextul pandemiei Covid-19, tot mai multe companii din sectorul financiar au adoptat noi tehnologii pentru automatizarea anumitor procese, migrarea către mediul digital şi către soluţii cloud. Cele mai solicitate soluţii au fost înrolarea online de noi clienţi, configurarea de filiale virtuale şi serviciile de asistenţă online. Tehnologia FintechOS este nativ construită să răspundă rapid şi personalizat acestor nevoi.