Strategiile de ieşire din criza economică pe care retailerii ar trebui să le aplice sunt amânarea planurilor de extindere a reţelei de magazine, ajustarea costurilor la dimensiunea vânzărilor şi realizarea unor investiţii în proiecte punctuale, a declarat ieri preşedintele Flamingo, Dragoş Simion.
Preşedintele consiliului de administraţie al Flamingo, Dragoş Simion, a declarat: "În afară de strategiile generale recomandate pentru piaţă în general, Flamingo mai ia câteva măsuri concrete pentru a ieşi din criză, şi anume optimizarea capitalului de lucru, dar şi reducerea numărului de furnizori şi prioritizarea acestora în funcţie de condiţiile oferite. De asemenea, noi închidem magazinele neprofitabile de mici dimensiuni şi ne concentrăm pe magazinele mari".
În plus, acesta a menţionat că retailul are nevoie de programe de finanţare de tip buy-back din partea statului. "Până în prezent, campaniile de tip buy-back au fost finanţate în comun de furnizori şi retaileri. Ar fi binevenită o finanţare de la buget, precum programul Rabla din domeniul auto, dar credem că această finanţare este improbabilă în acest moment", a mai spus reprezentantul Flamingo.
Dragoş Simion a mai spus că relansarea pieţei autohtone de retail se va face odată cu stabilizarea economică, cu reluarea creditărilor şi creşterea procentului de eligibilitate.
De asemenea, general managerul companiei de consultanţă imobiliară Cushmann&Wakefield, Răzvan Gheorghe, a spus că, pentru a revitaliza sectorul autohton de retail, reprezentanţii marilor lanţurilor comerciale autohtone ar trebui să lucreze pentru îmbunătăţirea infrastructurii şi să fie amânată construcţia de noi unităţi.
"Retailul este sensibil în momentul de faţă, iar îmbunătăţirea infrastructurii poate face diferenţa. Militez pentru experienţă şi consultanţă înainte de dezvoltare. Dacă în continuare se construiesc mall-uri uriaşe şi este ocupat doar jumătate din spaţiul construit, degeaba se mai construiesc aceste spaţii", a spus Gheorghe, citat de NewsIn.
Potrivit unui studiu publicat recent de compania GfK Temax România, piaţa românească a bunurilor de folosinţă îndelungată a însumat, în primul trimestru, 356 milioane euro, în scădere cu 33,4% comparativ cu acelaşi trimestru din 2008, cele mai afectate fiind echipamentele de birou şi sectorul foto.