Apariţia pandemiei ar trebui privită atât ca o ameninţare cât şi ca o oportunitate, în ceea ce priveşte digitaliarea sistemului de învăţământ, potrivit lui Florian Lixandru, secretar de stat în cadrul Ministerului Educaţiei.
În cadrul conferinţei online "România fără ghişee", organizată de Asociaţia Română pentru Smart City, Florian Lixandru a vorbit despre importanţa digitalizării sistemului de educaţie şi despre provocările pe care pandemia de COVID-19 le-a adus în acest proces.
"Pentru sistemul de educaţie din România, dezvoltarea competenţelor digitale, atât la elevi cât şi la cadrele didactice, a reprezentat şi reprezintă o prioritate iar acest lucru s-a putut observă încă din 2016, odată cu apropbarea noilor planuri-cadru pentru gimnaziu în care, pentru prima dată, disciplină TIC a căpătat statutul de disciplină obligatorie. Apariţia pandemiei, din punctul meu de vedere, ar trebui privită atât că o ameninţare dar şi că o oportunitate. Practic, pandemia de COVID-19 a produs mutaţii în ceea ce priveşte modul de organizare a actului educaţional. Am fost nevoiţi să mutăm actul educaţional din clasa, în mediul virtual. Acest lucru nu a fost uşor de gestionat, atât din punctul de vedere al managerilor de şcoli, al cadrelor didactice dar şi din punctul de vedere al autorităţilor publice, atât locale cât şi centrale." a declarat secretarul de stat.
De asemenea, acesta susţine că digitalizarea sistemului educaţional este inevitabilă şi că trebuie să cuprindă tot sistemul de învăţământ, iar elevii trebuie să îşi dezvolte abilităţile digitale la fiecare materie şcolară, nu doar în cadrul unei discipline specializate.
"Pentru face faţă acestei provocări, s-au făcut eforturi serioase, în această perioada, în ceea ce priveşte adaptarea actului educaţional la cerinţele unui învăţământ online de calitate. Chiar dacă de multe ori acest proces a lăsat de dorit, nu putem să nu semnalăm faptul că s-au făcut eforturi pentru achiziţionarea de device-uri pentru elevi şi pentru dotarea unităţilor de învăţământ şi a cadrelor didactice. Drumul este anevoios, fără întoarce. Vrem, nu vrem, calculatorul face parte din viaţă noastră. În 2021 nu ar trebui să mai existe laboratoare de informatică. Dezvoltarea competenţelor digitale trebuie să se regăsească la fiecare obiect de studiu. Practic, nu mai putem discerne o disciplină fără a acceptă computerul, fără a avea acces la internet." a mai adăugat Florian Lixandru.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.01.2022, 19:25)
De la revolutia din Decembrie 1989 Romania a mers din "oportunitate in oportunitate" de am ajuns acum faliti. Parca e-bank-ingul era si el o "oportunitate" si constat ca tot ai comision de tranzactionare, comision de administrare de cont, transferurile si platile urmeaza calendarul "zilelor lucratoare", actualizari de date, actualizari de aplicatii, parole si token-uri...deci unde sunt oprtunitatile? Invatamantul privat, alta "oportunitate" de avem numai analfabeti functionali, liberalizarea preturilor la energie, alta oportunitate, vanzarea terenurilor agricole, forestiere, si a resurselor de hidrocarburi, iarasi oportunitati...dupa cum se vede individul nu a ratat nici el oportunitatea de a fi penibil
2. E o oportunitate
(mesaj trimis de Anonim în data de 20.01.2022, 08:54)
E o oportunitate perfecta de a da faliment cu mare artă, de a pierde o căruță de bani.