Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a analizat rezultatele controalelor efectuate la Delta Asigurări şi Delta Addendum Asigurări Generale, societăţi de asigurare aflate în lichidare voluntară, şi a hotărât retragerea autorizaţiilor de funcţionare ale acestora. De asemenea, Consiliul CSA a decis declanşarea procedurilor de faliment la aceste două societăţi, potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei.
"Am decis declanşarea falimentului pentru că numai în acest fel dosarele de daună nelichidate de cele două societăţi din cauza lipsei resurselor financiare vor putea fi preluate şi plătite de către Departamentul Fondul de Garantare din cadrul CSA. Fondul îşi dovedeşte utilitatea şi de această dată. De altfel, România este una dintre puţinele ţări din Uniunea Europeană în care funcţionează fonduri destinate protejării asiguraţilor, fapt care vine în întâmpinarea dorinţei Comisiei Europene de a elabora o directivă prin care să impună tuturor statelor membre să implementeze scheme de garantare în caz de faliment al asigurătorilor", a declarat preşedintele CSA, Angela Toncescu.
Societatea Delta Asigurări are un 3 dosare de daună nelichidate, pentru care a constituit o rezervă de daună de 19.000 lei, iar societatea Delta Addendum Asigurări Generale are un număr de circa 800 dosare de daună nelichidate, valoarea pretenţiilor formulate de asiguraţi aferente acestor dosare fiind de circa 1.900.000 lei.