foodpanda, platforma globală de comenzi de mâncare susţinută de incubatorul german Rocket Internet, anunţă achiziţia principalilor săi competitori din şapte ţări asiatice, consolidându-şi astfel poziţia de lider pe toate pieţele asiatice importante.
"În urma acestor achiziţii, foodpanda devine liderul pieţei de food delivery pe tot teritoriul Asiei de Sud - Est. Expertiza şi experienţa tuturor acestor companii locale ne vor ajuta să îmbunătăţim semnificativ serviciile şi paleta de bucătării oferite clienţilor noştri", declară Ralf Wenzel, Co-Founder şi CEO al foodpanda group.
Potrivit unui comunicat remis redacţiei , la nivel global, compania este activă astăzi în peste 39 de ţări, de pe 5 continente. foodpanda a achiziţionat concurenţi din India, Malaezia, Singapore, Filipine, Pakistan, Hong Kong şi Thailanda.
După achiziţia TastyKhana, în noiembrie 2014, foodpanda a cumpărat şi platforma indiană JUST EAT, devenind astfel lider absolut pe cea mai mare piaţă de food delivery din lume. JUST EAT India a fost lansată sub brandul HungryBangalore în 2006, înainte ca JUST EAT, plc. să achiziţioneze o mare parte din acţiuni în 2011. foodpanda este prezentă pe piaţa indiană din 2012. Alături de TastyKhana şi JUST EAT, foodpanda este acum prezentă în 200 de oraşe indiene, cu peste 12.000 de restaurante partenere, deservind o ţară cu 1,3 miliarde de locuitori.
În Malaezia, Filipine şi Singapore, foodpanda a achiziţionat complet concurentul Food Runner, care funcţionează în sistem de franciză şi în Indonezia. În toate aceste ţări, foodpanda opereză deja platformele foodpanda.com.my, foodpanda.sg şi foodpanda.ph. În urma achiziţiei, compania se poziţionează ca lider pe alte 4 pieţe cheie din sud-estul Asiei, cu peste 1.200 de restaurante partenere din toate oraşele importante din Malaezia, Singapore şi Filipine.
În Pakistan, foodpanda a achiziţionat platforma EatOye, companie cu peste 1.000 de restaurante partenere, activă în 15 oaraşe, care le oferă utilizatorilor, alături de comenzi de mâncare, şi posibilitatea de a-şi rezerva mese la restaurantele preferate. Eatoye va continua să opereze cu acelaşi management, alături de foodpanda.pk.
foodpanda Hong Kong va integra brand-urile altor patru competitori, după achiziţia platformelor Koziness.com, lansate iniţial sub brandul iDelivery, care operează inclusiv brandurile Dial-a-Dinner, SOHO Delivery şi Ring-a-Dinner, ce livrează mâncare de 10 ani. În urma achiziţiei, foodpanda va optimiza traficul tuturor celor patru brand-uri, care vor continua să le ofere utilizatorilor mâncărurile preferate de la peste 500 de restaurante.
În Thailanda, foodpanda începe parteneriatul cu Food By Phone, platformă care, în ciuda numelui, înregistrează creşteri importante pe zona de comenzi online. Food By Phone este un pionier al pieţei thailandeze de livrări, lucrând cu cele mai bune restaurante din Bangkok încă din 1998. Toate cele 650 de restaurante partenere vor fi disponibile pe platforma foodpanda.co.th în trei dintre cele mai importante oraşe thailandeze.
Foodpanda este prezentă şi în România, colaborând, în prezent, cu peste 350 de restaurante din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Braşov, Constanţa, Arad, Ploieşti, Oradea, Galaţi şi Sibiu, fiind lider de piaţă pe sectorul platformelor online pentru comenzi de mâncare din România.
foodpanda, împreună cu brand-urile afiliate hellofood şi Delivery Club, este grupul lider al platformelor online de comenzi de mâncare, activ în peste 40 de ţări de pe cinci continente.