Ford Motor a prezentat luni noi contracte de aprovizionare cu litiu pentru baterii, deoarece producătorul de automobile din SUA îşi propune să-şi atingă obiectivul de a produce 2 milioane de vehicule electrice până în 2026, reducând decalajul faţă de liderul de piaţă Tesla, informează news.ro.
Ford a organizat luni un eveniment pentru investitori, explicând modul în care intenţionează să câştige bani şi să intensifice producţia de vehicule electrice de următoarea generaţie, în timp ce lucrează pentru a aborda un dezavantaj semnificativ legat de costurile actuale, faţă de concurenţi.
CEO-ul Jim Farley a spus că producătorul de automobile subliniază pentru investitori "pariuri mari pe care le facem - pariuri diferite decât altele".
Producătorii de automobile nord-americani se întrec pentru a-şi asigura aprovizionarea cu materiale necesare bateriilor, pentru a creşte producţia de vehicule electrice, pe măsură ce cererea de vehicule ecologice creşte, şi pentru a profita de creditele fiscale oferite de SUA.
Contractele anunţate luni marchează un pariu extins al Ford pe tehnologia de extracţie directă cu litiu (DLE), o serie emergentă de tehnologii de filtrare, nedovedite, menite să revoluţioneze modul în care este produs metalul pentru industria EV.
În condiţiile lor, Albemarle şi Nemaska Lithium vor furniza hidroxid de litiu, un ingredient principal în catodul bateriilor litiu-ion, pe o perioadă de cinci şi, respectiv, 11 ani.
Albemarle va furniza în viitor peste 100.000 de tone metrice de hidroxid de litiu pentru aproximativ 3 milioane de baterii Ford EV, au spus companiile.
Vicepreşedintele Ford, Lisa Drake, a spus că acordurile prezintă un risc semnificativ mai mic decât bazarea pe investiţii în producători juniori.
Litiul, o componentă cheie a majorităţii bateriilor moderne de vehicule electrice, are o densitate de energie mai mare decât cea a bateriilor tradiţionale, făcând posibilă păstrarea bateriilor compacte cu o capacitate de stocare mai mare, crucială pentru a asigura un interval mai mare de timp între încărcări.
În cadrul altor acorduri, compania cu capital privat EnergySource Minerals va furniza Ford hidroxid de litiu de la sediul său din Imperial Valley, California, care este de aşteptat să devină operaţional în 2025, în timp ce Compass Minerals va furniza carbonat de litiu.
Acordurile anunţate luni vin, de asemenea, în timp ce îndoielile persistă pe Wall Street cu privire la capacitatea producătorilor auto tradiţionali de a-şi atinge obiectivele înalte stabilite pentru producţia de vehicule electrice.
Ford a spus că va avea o capacitate globală de a construi 600.000 de vehicule electrice până la sfârşitul anului 2023.
Producătorul de automobile din SUA şi-a reafirmat luni previziunile pentru întregul an, pentru venituri ajustate înainte de dobânzi şi impozite de 9-11 miliarde de dolari şi un flux de numerar liber ajustat de aproximativ 6 miliarde de dolari.
Grupul continuă să se aştepte ca divizia sa de vehicule electrice să piardă 3 miliarde de dolari în acest an.
Ford a declarat că viitoarea sa camionetă electrică de următoarea generaţie va avea un cost cu forţa de muncă şi cheltuielile generale cu 30% mai mic decât camioneta sa actuală pe benzină.
Nemaska Lithium este deţinută în mod egal de agenţia de dezvoltare economică a guvernului din Quebec, Investissement Quebec, şi de compania de litiu Livent. Ford va fi primul său client.
SQM, din Chile, al doilea cel mai mare producător de litiu din lume, după Albemarle, a semnat luni propriul acord de furnizare pe termen lung cu Ford, deşi niciuna dintre companii nu a specificat numărul de ani.