Specialistul în management şi comunicare Iolanda Stăniloiu se alătură Mişcării Fundaţiilor Comunitare, ca director executiv al Federaţiei Fundaţiile Comunitare din România (FFCR), potrivit unui comunicat trimis redacţiei. Domnia sa a fost purtător de cuvânt al Ministerului Muncii şi al biroului Băncii Mondiale la Bucureşti.
Iolanda Stăniloiu va fi responsabilă cu dezvoltarea de fonduri şi programe împreună cu donatori privaţi pentru stimularea iniţiativei locale, va dezvolta mecanisme naţionale de încurajare a filantropiei şi a relaţiilor de parteneriat cu sectorul de afaceri, neguvernamental şi public, pentru a atrage resurse pentru federaţie şi membrii acesteia.
Fundaţiile comunitare sunt organizaţii care dezvoltă filantropia, iniţiativa şi spiritul comunitar, oferind suport financiar pentru proiecte locale. Mişcarea fundaţiilor comunitare a început în anii 2005-2006, la iniţiativa Asociaţiei pentru Relaţii Comunitare care a promovat şi testat în România acest concept prin mai multe fonduri locale şi burse de proiecte comunitare şi a găzduit iniţiativa-pilot pentru construirea Fundaţiei Comunitare Cluj. De atunci, ARC a sprijinit 12 fundaţii şi mai multe grupuri de iniţiativă pentru noi fundaţii. Dezvoltarea reţelei de fundaţii comunitare la nivel naţional a condus la necesitatea înfiinţării unei structuri de reprezentare, Federaţia "Fundaţiile Comunitare din România" (FFCR), în 2012. În prezent, Federaţia este susţinută financiar de Fundaţia Charles Stewart Mott, Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile şi Asociaţia pentru Relaţii Comunitare.
Federaţia are îm acest moment 12 membri: Fundaţia Comunitară Alba, Fundaţia Comunitară Bacău, Fundaţia Comunitară Bucureşti, Fundaţia Comunitară Cluj, Fundaţia Comunitară Covasna, Fundaţia Comunitară Iaşi, Fundaţia Comunitară Mureş, Fundaţia Comunitară din Odorheiu Secuiesc, Fundaţia Comunitară Oradea, Fundaţia Comunitară Prahova, Fundaţia Comunitară Sibiu, Fundaţia Comunitară Ţara Făgăraşului.
Iolanda Stăniloiu are experienţă de peste 20 de ani în construcţie instituţională, management şi comunicare în toate sectoarele relevante (guvern, media, corporaţii, organizaţii neguvernamentale, instituţii internaţionale), competenţe în planificare strategică şi management al schimbării în organizaţii, comunicare corporativă internă şi externă, branding personal şi instituţional, formare pentru cursuri de comunicare, leadership şi project management, consiliere de dezvoltare personală, coaching individual şi de echipă etc.