Printre noroaie şi ghiocei, fotbalul autohton reintră oficial în scenă. Sezonul este reluat, astăzi, cu un meci restanţă din etapa a 3-a a turului de campionat, Steaua - Concordia Chiajna, relevant pentru felul dezlânat în care se desfăşoara competiţia autohtonă. Pentru fenomenul sportiv această primăvară este decisivă din foarte multe puncte de vedere. Pentru suporteri este important cine câştigă titlul sau cine retrogradează, în schimb pentru cei implicaţi în fenomen este foarte important cine şi cu ce preţ cumpără drepturile TV pentru următorii 3 ani.
Aceasta este marea provocare a echipei de la Liga Profesionistă de Fotbal, condusă de Gino Iorgulescu. Nivelul estetic al competiţiei este cam acelaşi din ultimii ani, în plus, în Liga 1 au revenit nişte jucători interesanţi, care pot aduce un plus de audienţă, cum ar fi Mutu, Zicu, Keşeru, iar în clasamentul IFFHS competiţia internă este plasată pe locul 10 în lume, toate acestea fiind principalele argumente ca banii obţinuţi de la televiziuni să se menţină aproximativ la acelaşi nivel din ultimii ani, undeva în jur de 34.000.000 de euro pe sezon. Aşa cum am mai spus, prezenţa în "top 10" al campionatelor lumii creşte mult atractivitatea competiţiei, existând şanse mari ca televiziuni din Europa, Asia sau America de Sud să fie dispuse să plătească pentru a vedea la lucru pe Steaua, Petrolul, Astra sau Dinamo. Liga Profesionistă de Fotbal poate crea mai multe pachete atât pentru "intern" cât şi pentru "export", astfel încât profiturile să fie maximizate. Aici intervine priceperea celor care conduc LPF, noua echipă fiind instalată în funcţie de trei luni, timp suficient pentru acomodare. Primii paşi sunt însă timizi, spre exemplu, deşi din start s-a transmis că liga va avea o nouă imagine, nici cel mai uşor lucru de făcut încă nu a fost făcut, site-ul oficial al LPF a rămas la aceeaşi grafică din epoca de piatră a internetului. Fără o modernizare pe toate planurile este greu să pretinzi şi să obţii sume consistente de bani de la televiziuni. Dacă până acum s-a profitat din plin de "războiul" dintre cablişti, care au transformat fotbalul într-o armă care să le permită să taie "felii" mari din cota de piaţă, armă pentru care au plătit generos, din câte se pare s-a intrat într-o altă epocă, în care începe să conteze şi felul în care este ambalat produsul.
Nu mai este un secret că pentru echipe banii din drepturileTV sunt vitali pentru supravieţuire. În pauza de iarnă nu mai puţin de 16.000.000 de euro au ajuns în conturile cluburilor - aproximativ 50% din suma pentru un sezon întreg - distribuirea fiind făcută în funcţie de locul ocupat în campionatul trecut. Astfel, cel mai mult a încasat Steaua, 1.800.000 de euro, din poziţia de campioană, iar cele mai mici sume, câte 500.000 de euro, au ajuns la noile promovate: ACS Poli Timişoara, Corona Braşov, FC Botoşani, Săgeata Năvodari. Dacă ratarea unui titlu sau retrogradarea pot provoca mari neplăceri pentru anumite echipe, un eşec în vânzarea drepturilor de difuzare ale meciurilor din Liga 1 cu siguranţă că va duce la mari probleme pentru toate cluburile, unele putând chiar să se retragă din competiţie din lipsă de fonduri.