Concernul Airbus Helicopters a angajat 30 de persoane pentru funcţii de conducere. Prefectul Braşovului, Mihai Mohaci, a anunţat că cele 30 de "gulere albe" învaţă acum limba franceză pentru a fi trimise la "perfecţionare". În schimb, compania nu reuşeşte să găsească în Braşov cele "400 de gulere albastre" care să lucreze în viitoarea fabrică de elicoptere Super Puma MK1, ce va fi construită la Ghimbav în următoarea perioadă. "Probabil că va începe construcţia din octombrie", a spus Mohaci, care speră ca până la finalizarea construcţiei să se găsească necesarul de personal pentru această fabrică.
Investiţia în această fabrică ar urma să se ridice la aproximativ 40 de milioane de euro, francezii negociind în ultimele luni un ajutor de stat, acesta fiind şi motivul delegaţiilor dese la Ministerul Economiei
Grupul Airbus a "pompat" în cursul lunii mai nouă milioane de lei (aproximativ două milioane de euro) în compania Airbus Helicopters Industry, noua denumire a societăţii Vadstena SRL, pentru construirea fabricii de la Braşov de elicopere Super Puma MK1, potrivit datelor de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. De altfel, grupul a început deja în luna mai pregătirea terenului pentru realizarea construcţiei fabricii.
Fabrica ar urma să fie construită pe un teren de 27.000 de metri pătraţi pus la dispoziţie de compania IAR Ghimbav. Investiţia se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro, la care se vor adăuga alte 11 milioane de euro, pe care va trebui să le investească IAR Ghimbav, companie care va fi principalul furnizor al fabricii de elicoptere a celor de la Airbus.
Fabrica va fi operată de compania Airbus Helicopters Industry, iar hala industrială se va întinde în prima fază pe 8.550 de metri pătraţi. Investiţia se va derula în trei etape. În primele două etape este avută în vedere "varianta civilă a elicopterului Super Puma MK1, caz în care autoritatea de proiectare şi a asigurare a aeronavigabilităţii va fi în sarcina Airbus Helicopters, industrializarea elicopterului se va face în România, prin deschiderea unei linii de asamblare finală, care să permită existenţa pe flux a unor elicoptere în diverse faze pentru a permite livrarea de elicoptere la termene scurte", se arată într-un document supus aprobării acţionarilor IAR Ghimbav anul trecut. Airbus Helicopters Industry România va fi responsabilă cu contractarea directă a motoarelor, trenului de aterizare, structurii, cablajelor etc, direct de la furnizori. Susţinerea post-livrare şi service-ul elicopterelor vor fi asigurate pentru flota existentă de către Airbus Helicopters, iar pentru viitorii clienţi de către Airbus Helicopters Industry România.
• Ar da de lucru şi celor de la IAR Ghimbav
Pentru IAR Ghimbav, deschiderea liniei de fabricaţie a Airbus Helicopters la Braşov va reprezenta posibilitatea unei colaborări importante. Printre acestea se numără "fabricarea din prima zi a unor componente de structură (circa 2.000 de ore de manoperă pe elicopter), cu condiţia ca IAR să îşi execute, cu costuri proprii, pregătirea de fabricaţie aferentă componentelor respective, fabricarea în termen mediu a fuselajului acestui tip de elicopter, cu condiţia obţinerii de către Airbus Helicopters a acordului TAI Turcia (aceasta deţine în prezent drepturile exclusive de a fabrica fuselajul şi alte câteva subansamble)". De asemenea, IAR ar putea produce şi cablajele electrice, cu condiţia reducerii cu cel puţin 10% a costurilor nerecurente comparativ cu Labinal Maroc, furnizorul actual al gigantului.
1. fără titlu
(mesaj trimis de brasoveanu în data de 21.08.2015, 14:59)
Sa ne spuna cineva care este participatia Statului Roman la proiectul MK1?