Reporter: Cum a evoluat activitatea Franke România în 2012, comparativ cu anul precedent?
Florin Porojan: Evoluţia business-ului Franke în 2012 a fost similară cu cea din anul 2011 - o evoluţie aşteptată, având în vedere consolidarea nivelului de consum pe nişa sistemelor incorporabile pentru bucătărie.
Reporter: Ce strategie aţi abordat pentru a depăşi perioada de criză?
Florin Porojan: Strategia Franke din ultimii doi ani s-a axat pe extinderea distribuţiei la nivel naţional, acoperind zone noi de interes strategic prin deschiderea unor showroom-uri în parteneriat cu distribuitori locali de produse conexe cum ar fi mobila, decoraţiunile interioare sau soluţiile pentru băi.
Reporter: Ce cifră de afaceri a avut compania anul trecut?
Florin Porojan: În ciuda crizei şi pe fondul extinderii reţelei de distribuţie a produselor Franke, am reuşit să ne consolidăm poziţia de lider al pieţei de sisteme pentru bucătărie, cifra de afaceri situându-se la nivelul a 37 de milioane de lei, fără TVA.
Reporter: Ce cifră de afaceri estimaţi pentru anul în curs?
Florin Porojan: Franke ţinteşte o creştere de aproximativ 5% pentru 2013, ţintă confirmată de evoluţiile primului trimestru. Evoluţia preconizată pentru anul în curs vine pe fondul strategiei de dezvoltare a reţelei de distribuţie la nivel naţional, prin deschiderea de noi showroom-uri începută în anii precedenţi şi care va continua şi în 2013.
Reporter: Ce produse noi aţi lansat în ultima perioadă?
Florin Porojan: Colecţiile lansate în ultima perioadă îmbină inovaţia şi designul specifice Franke, noile tendinţe folosind linii orizontale de design alăturate unor forme îndrăzneţe şi neconvenţionale, toate create pentru a răspunde nevoii de interpretare proprie a stilului de viaţă contemporan.
Franke îşi consolidează expertiza în producţia de cuptoare prin introducerea tehnologiei Dynamic Cooking (DCT), o modalitate exclusivă de încălzire a cuptorului folosind trei rezistenţe distincte, controlate electronic, ce stau la baza acestei tehnologii unice.
Una dintre noutăţile în materie de hote este Crystal Steel, ce completea-ză sistemul cu acelaşi nume. Această hotă cu margini pătrate se distinge prin îmbinarea de efect între desig-nul avangardist şi funcţionalitatea profesională. Printre dotările cheie se numără filtrele ascune şi comanda prin atingere. Hota Maris, recent premiată cu IF Design, o importantă distincţie internaţională, completează sistemul Crystal.
Lider mondial în producţia de chiuvete, Franke a lansat chiuveta Aton, o gamă modernă de chiuvete ce oferă o inovaţie dublă, o zonă a chiuvetei fiind folosită pentru spălare, în timp ce cea de-a doua poate fi folosită ca blat pentru gătit. Chiuveta poate fi accesorizată cu un suport elegant pentru paharele de şampanie sau o combinaţie de tocătoare, site şi tăvi.
Reporter: Ce produse urmează să lansaţi pe piaţa noastră?
Florin Porojan: Pentru 2013, Franke pregăteşte numeroase lansări de produse şi inovaţii în tehnologiile de fabricaţie, oferind consumatorilor avantaje care le vor întrece aşteptările. Ca în fiecare an, ne străduim să fim cu un pas înaintea pieţei şi să lansăm constant noi produse care să ne menţină în poziţia de lider şi de brand aspiraţional. În acest an, lansăm cuptorul myMenu, care reprezintă revoluţia în lumea aparatelor electrocasnice. Pentru utilizarea cuptorului într-un mod mai uşor şi mai intuitiv, Franke a dezvoltat o aplicaţie care permite comunicarea între un Smartphone şi cuptor. Utilizând telefonul, puteţi selecta meniul preferat, alegând dintr-o listă extrem de variată de reţete. După alegerea meniului (puteţi combina până la patru feluri de mâncare o dată), trimiteţi un semnal cuptorului care programează automat programul de gătit. La terminarea ciclului de gătit, cuptorul trimite un mesaj către Smartphone.
Reporter: Care sunt produsele care se vând cel mai bine la noi?
Florin Porojan: Clienţii noştri aleg de cele mai multe ori sisteme complete de bucătărie incorporabile Franke, pentru a păstra o unitate la nivel de design. Ca tendinţă de consum, în ultimul timp, clienţii au început să includă în sistemele achiziţionate şi maşini de spălat vase şi manifestă deschidere către gamele nou lansate, fiind atenţi la trendurile internaţionale în materie de design şi dotări. Un bun exemplu în acest sens este reprezentat de noua gamă de chiuvete colorate din tectonite, care sunt foarte apreciate în special de familiile tinere.
De asemenea, foarte bine primit de clienţii noştri este Franke Solid Surface, o soluţie marca Franke pentru blaturile de lucru şi care permite, datorită multitudinii de culori şi nuanţe, integrarea perfectă a oricărui tip de chiuvetă, plită sau chiar mobilă.
Reporter: Ce proiecte de investiţii aveţi în vedere şi ce buget aţi alocat în acest sens?
Florin Porojan: Bugetul de inves-tiţii alocat pentru perioada următoare se situează în jurul valorii de 100.000 de euro şi va fi canalizat spre dezvoltarea reţelei de showroom-uri Partener, la nivel naţional.
Reporter: Cum caracterizaţi piaţa pe care activaţi?
Florin Porojan: La nivelul pieţei de electrocasnice incorporabile au fost înregistrate, până acum, scăderi sau stagnări în strânsă legătură cu trendul pieţei imobiliare. Instabilitatea climatului economic este principala cauză pentru care clienţii sunt precauţi în ceea ce priveşte investiţiile, atât imobiliare, cât şi de amenajare/reamenajare a locuinţelor.
Şi în continuare, problemele vor fi legate de climatul economic instabil, atât în plan local, cât şi în cel mondial, lipsa predictibilităţii fiind o problemă care afectează cu precădere ţara noastră, ceea ce face greu de stabilit un plan de acţiune pe termen lung.
Reporter: Cum credeţi că va evolua piaţa de electrocasnice până la finalul lui 2013?
Florin Porojan: Pentru anul în curs, ne aşteptăm la o menţinere sau chiar la o uşoară creştere a pieţei.
Reporter: Mulţumesc!
Franke România este parte a diviziei Kitchen Systems Group a corporaţiei multinaţionale Franke Artemis şi activează pe piaţa locală din anul 1998, fiind lider pe piaţa autohtonă de echipamente incorporabile pentru bucătării destinate uzului casnic. Compania aparţine 100% concernului Franke Artemis. În prezent, compania are în portofoliu peste 1.500 de produse diferite şi funcţionează, la noi, cu 27 de angajaţi. Produsele comercializate de companie sunt fabricate în proporţie de 95% în Italia, iar restul sunt importate din Scoţia, Germania şi Elveţia. Franke România desfăşoară activităţi de export în Moldova.
La nivel de grup, vânzările Artemis au crescut cu 12,3%, în 2012, ajungând la aproape 2,5 miliarde franci elveţieni.
Nivelul EBIT a crescut cu 32,7%, ajungând la 130,9 milioane franci elveţieni.
•
"Şi în continuare, problemele vor fi legate de climatul economic instabil, atât în plan local, cât şi în cel mondial, lipsa predictibilităţii fiind o problemă care afectează cu precădere ţara noastră, ceea ce face greu de stabilit un plan de acţiune pe termen lung".
•
"Bugetul de investiţii alocat pentru perioada următoare se situează în jurul valorii de 100.000 de euro şi va fi canalizat spre dezvoltarea reţelei de showroom-uri Partener, la nivel naţional".
•
Cu ocazia aniversării celor 15 ani pe piaţa autohtonă, Franke a lansat cartea de bucate "Franke's Treats" - un proiect dedicat pasionaţilor de gastronomie.