Fundaţia Auchan, a cărei misiune este aceea de a promova accesul la o alimentaţie sănătoasă, ca liant social, în special pentru categoriile vulnerabile, derulează şi în România un apel de proiecte dedicat ONG-urilor, şcolilor şi universităţilor. Iniţiativele inovatoare, cu un puternic impact în societate, care înţeleg această nevoie şi îndeplinesc criteriile necesare, se pot înscrie pentru un grant în cuantum de 100.000 de euro până la data de 31 ianuarie 2022, conform unui comunicat remis redacţiei.
Call-ul de proiecte se adresează asociaţiilor nonguvernamentale din România care pot propune proiecte aliniate la misiunea Fundaţiei, respectiv favorizarea accesului la o alimentaţie sănătoasă şi dezvoltarea legăturilor sociale, prioritar pentru persoanele defavorizate.
Sunt eligibile doar acele proiecte care favorizează dobândirea de cunoştinţe şi educaţia cu privire la o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată, dezvoltarea legăturilor sociale, precum şi cele care sensibilizează şi previn riscurile privind subnutriţia.
Proiectul va fi întocmit şi prezentat de reprezentantul unui ONG, al unei universităţi sau şcoli până la data de 31 ianuarie 2022. În anumite cazuri, proiectul propus poate fi susţinut şi acompaniat în implementare prin intermediul Programului de Sustenabilitate Personală, de către angajaţii Auchan Retail România, indiferent de funcţie şi de statut.
Criterii de eligibilitate
De asemenea, proiectele încrise trebuie să:
dea dovadă de originalitate şi inovaţie;
se adreseze prioritar categoriilor defavorizate;
fie cofinanţate, susţinute şi cuantificabile;
asocieze pe termen lung şi în mod concret, colaboratorii şi beneficiarii.
Evaluarea se va baza pe criterii cantitative şi calitative, care demonstrează relevanţa proiectului şi beneficiile pe care le poate aduce consolidarea sau extinderea acestuia.
Cuantumul total destinat finanţării proiectelor este de până la 100.000 euro. Valoarea grantului va fi adaptată la dimensiunea proiectului. Proiectele câştigătoare vor fi anunţate pe 31 martie 2022. Angajaţii Auchan Retail România vor fi implicaţi în alegerea proiectelor propuse spre finanţare, dar şi al proiectului care va reprezenta ulterior România la selecţia internaţională pentru primirea unui grant suplimentar. Proiectele pot fi înscrise online pe www.romania.auchan.ro.
Fundaţia Auchan promovează accesul la hrană bună şi sănătoasă ca o prioritate pentru cei care au nevoie, cu tot ceea ce presupune acest lucru - plăcerea de a mânca bun şi sănătos, păstrarea identităţii şi a tradiţiilor culinare, interacţiunea socială şi importanţa nutriţiei. Astfel, lupta împotriva insecurităţii alimentare urmăreşte asigurarea accesului la produse sigure, diversificate, de bună calitate şi în cantităţi suficiente pentru persoanele aflate în situaţii vulnerabile din punct de vedere economic sau social.
Prin acest demers, Fundaţia Auchan răspunde la nevoia civică de a facilita accesul tuturor la o alimentaţie sănătoasă şi îşi doreşte să reunească energia oamenilor în jurul unei cauze comune.