Fundaţia Coca-Cola a donat Crucii Roşii Române suma de 250.000 de dolari pentru achiziţia de echipamente de protecţie destinate personalului medical şi kituri de testare COVID-19, a anunţat marţi organizaţia, într-un comunicat.
Cu ajutorul fondurilor oferite, vor putea fi achiziţionate 5.000 de seturi de protecţie pentru personalul medical ce conţin măşti de tip FFP2/FFP3 şi mănuşi de protecţie, precum şi 100 de seturi care asigură 100.000 de testări pentru coronavirus - echivalentul a aproximativ 50% din totalul de testări realizate până în prezent pe teritoriul României
"În această perioadă fără precedent, prioritatea Crucii Roşii Române este de a ajuta comunitatea să se pregătească şi să răspundă la impactul pandemiei. Mulţumim Fundaţiei Coca-Cola care s-a alăturat demersurilor organizaţiei noastre prin fonduri dedicate achiziţionării de echipamente de protecţie şi testare atât de necesare unităţilor sanitare. Fiecare sprijin ne face tot mai uniţi si mai puternici în această luptă", a declarat Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roşie Română.
Potrivit Fundaţiei Coca-Cola, acest demers vine ca o nouă contribuţie din partea companiei Coca-Cola la efortul comun de limitare a efectelor noului coronavirus, după donaţia realizată de Sistemul Coca-Cola în România în produse şi fonduri pentru echipamente medicale, în valoare totală de 200.000 de euro.
"Provocările aduse de această perioadă ne-au unit şi ne-au determinat să colaborăm şi mai strâns, în ciuda distanţei fizice. Am învăţat mai mult decât oricând despre importanţa implicării. Această nouă donaţie, pe care ne bucurăm că putem să o oferim prin Fundaţia Coca-Cola Crucii Roşii Române, exprimă angajamentul nostru de a rămâne aproape de comunitate şi de toţi cei care, în perioada aceasta, duc o luptă dificilă sau încearcă să-i ajute pe cei vulnerabili: personalul medical, Crucea Roşie Română, ONG-uri şi iniţiative de sprijin, mediu privat şi cetăţeni. Le mulţumim pentru tot ceea ce fac, pentru fiecare gest de grijă şi implicare", a afirmat Costi Bratu, public affairs and communication manager, Coca-Cola România.
Societatea Naţională de Cruce Roşie din România este o organizaţie umanitară, membră a Mişcării Internaţionale de Cruce Roşie şi Semilună Roşie, auxiliară a autorităţii publice şi abilitată prin lege să vină în sprijinul persoanelor vulnerabile. Întreaga sa activitate se desfăşoară în scopul alinării suferinţelor persoanelor aflate în situaţii de risc fără nicio deosebire în ceea ce priveşte naţionalitatea, rasa, religia, vârsta, sexul, apartenenţa militară, socială sau politică.
Crucea Roşie Română este prezentă la nivel naţional cu 47 de filiale teritoriale şi peste 7.000 de voluntari care se implică activ în acţiunile sale.