După un an şi jumătate de la declanşarea pandemiei de Coronavirus, perioadă marcată de o digitalizare accelerată şi de migrarea către work from home, adoptarea unui sistem de muncă hibrid, care să fie benefic atât angajaţilor, cât şi companiei, este principala direcţie a Computer Generated Solutions (CGS) România, liderul pieţei locale de business process outsourcing (BPO), când vine vorba de echipele din România, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei.
Potrivit unui studiu Statista raportat la aşteptările angajaţilor români privind sistemul de muncă pe viitor, cca. 80% se aşteaptă ca lucrul în model hibrid să devină o obişnuinţă. În acest context, CGS România va încerca să îţi adapteze permanent abordarea privind sistemul de lucru al celor cca. 4.000 de angajaţi pentru a găsi variantele cele mai eficiente.
"Acum, după mai bine de un an de schimbări majore şi de testare a noilor moduri de lucruri, suntem de părere că viitorul muncii înseamnă, local şi global, flexibilitate şi adaptare la nevoile angajaţilor. Abordarea sistemului de lucru hibrid în cadrul companiei noastre a fost o provocare deoarece vorbim atât de un număr ridicat de angajaţi, cât şi de o arie geografică extinsă, cu sedii în 7 oraşe din ţară dar şi cu structură la nivel naţional. Ţinând cont de aceste aspecte, ne dorim să oferim angajaţilor noştri posibilitatea de a opta pentru diverse metode de lucru îmbinând munca de la birou cu cea remote, atunci când activitatea permite acest lucru", a declarat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.
Astfel, sistemul de lucru hibrid pe care CGS România îl va implementa va fi unul prin care angajaţii care vor lucra remote o vor face prin rotaţie nu la intervale scurte ci, din motive practice, la intervale mai lungi, de minim 3-4 săptămâni. Acest lucru a venit şi în contextul în care CGS îşi doreşte oferirea de flexibilitate, dar şi statornicie angajaţilor.
"De asemenea, avem si posibilitatea şi flexibilitatea de walk-in, adică dacă un angajat înainte că doreşte să vină să lucreze de la birou, îi putem oferi cu uşurinţă echipamentele necesare. Acest lucru este acum posibil deoarece am alocat investiţii în infrastructura de lucru în ultimul an şi o parte dintre aceasta o vom reconfigura pentru astfel de situaţii", a mai spus Vladimir Sterescu.
Conform comunicatului, un alt aspect important al sistemului de lucru hibrid abordat de CGS este permanenta adaptare a resurselor de suport in-office la angajaţii care lucrează la birou într-o anumită perioadă. Astfel, echipele CGS trebuie să aloce un număr suficient de angajaţi dedicaţi pe suport atât în birouri, cât şi în sistem remote. O altă provocare este dată şi de flexibilitatea în rotirea task-urilor de management. Practic, managerii aflaţi la birou oferă feedback persoanelor in-office, fie că fac parte din echipa lor sau nu, în timp ce team-leaderii remote supervizează persoanele aflate în work from home, tocmai pentru a maximiza suportul, acest lucru ducând la flexibilizarea volumui de muncă.
"Sistemul de lucru prin rotaţie oferă aceeaşi experinţă colegilor indiferent de unde lucrează din punct de vedere al tehnologiei şi al instrumentelor la care au acces. Astfel, acum suportul tehnic este 24/7, acesta fiind accesibil oricărui angajat. Acest lucru va duce la o autonomie mai mare a angajaţilor. De altfel, oricare dintre angajaţii noştri poate lucra de oriunde, chiar şi din zone îndepărtate de oraşele în care noi avem sedii, atâta vreme cât au acces la internet", a subliniat reprezentantul companiei.
Noul model de lucru hibrid aduce cu sine şi noi moduri de monitorizare a angajaţilor şi a productivităţii acestora, cât şi a legăturii dintre team leaderi si echipele pe care le coordonează şi propagarea valorilor companiei în rândul noilor angajaţi. Totuşi, posibilitatea de a lucra prin rotaţie de la birou şi de acasă reprezintă un imbold mai ales pentru noii angajaţi care, dacă demonstrează că au trecut cu succes prin procesul de asimilare, pot lucra remote.
"Cel mai important aspect atunci când vine vorba de adoptarea sistemului hibrid în cazul CGS a fost infrastructura sănătoasă şi regulamentul intern orientat către acest model de lucru. Infrastructura nu înseamnă doar tool-uri, ci şi mindset. Oamenii din companie au înţeles că este un beneficiu iar echipele noastre de management au fost mereu deschise să discute despre schimbările implementate. În România începe să se creioneze o cultură solidă a lucrului de acasă, iar acest lucru devine, treptat o normalitate şi este important să avem, încă de la început, toate skill-urile necesare pentru a o aborda corect", a mai spus Sterescu.
Acesta a încheiat adăugând că munca în format hibrid poate funcţiona productiv atunci când angajatorul şi angajaţii setează, încă din start, tipul de activităţi ce pot fi întreprinse de acasă sau de la birou.