În ultimul trimestru al anului 2012, raportul dintre comerţul modern şi cel tradiţional a ajuns la 50/50 în valoare, se specifică într-un studiu elaborat de GfK.
Potrivit studiului GfK, formatul de tip discount acoperă 9% din cheltuielile gospodăriilor din România pentru bunuri de larg consum. În comparaţie cu anul precedent, se remarcă o creştere de 11% în valoare absolută. Analiza ia în considerare evoluţia Penny Market, XXL Mega Discount şi Lidl.
În magazinele de tip discount, categoriile preferate sunt din zona de mâncare şi băuturi (sucuri, cafea, bere, apă). Studiul arată că 6 din 10 gospodăriile din România cumpără din magazine de tip discount.
Segmentul care înregistrează cea mai mare creştere în valoare este cel al produselor alimentare, marcând un plus de 19% faţă de 2011. Pentru băuturi, gospodăriile au cheltuit cu 10% mai mult în magazinele de tip discount pentru aceeaşi perioadă analizată.
În cazul formatelor de tip discount, mărcile private acoperă aproximativ jumătate din cheltuieli, în creştere cu 21 puncte procentuale faţă de anul precedent.
9 din 10 gospodării au achiziţionat cel puţin un produs marcă privată din discounteri în decursul anului 2012.