GfK lansează astăzi o abordare consultativă în cercetarea de piaţă al cărei scop este să identifice spaţii de inovaţie profitabile, pe baza unei ecuaţii ce integrează elementele culturale şi tehnologice cheie cu impact asupra consumatorului, potrivit unui comunicat al companiei remis redacţiei.
Soluţia oferită de GfK vine în sprijinul companiilor care doresc să fie cu un pas înaintea competiţiei şi care, în acest sens, arată o preocupare majoră în a anticipa "ştiinţific", pe baza cronologiei şi a evidenţelor, evoluţia categoriei. Abordarea presupune o extindere a cadrului de investigaţie, pentru a surprinde toate forţele şi factorii externi care vor redesena nevoile, atitudinile, aşteptările şi comportamentul consumatorului şi, implicit, care vor modela categoria.
GfK FutureWave este o abordare de analiză a spaţiului dintr-o perspectivă dublă pentru un plus de inspiraţie vital în demersul de identificare de noi oportunităţi de business. Prima perspectivă, "inside-out", vizează consumatorul cu tot ce înseamnă el - nevoi, aşteptări, aspiraţii, preferinţe actuale, experienţe şi tendinţe. A doua perspectivă, "outside-in", îşi propune să capteze toate forţele şi energiile care vor modela categoria - progresul tehnologic, inovaţiile din alte categorii adiacente, evoluţia industriilor conexe.
Marilyn Raymond, directorul global al diviziei de cercetare Market Opportunities & Innovation la GfK, precizează: "Metoda noastră avansată de identificare a direcţiilor de inovaţie aduce trei beneficii cheie clienţilor care au curajul să iniţieze o astfel de călătorie. Îi ajută să construiască strategii de dezvoltare prin identificarea clară a ideilor noi care au cel mai mare potenţial de succes. Descoperă şi articulează punctele de inflexiune în tot circuitul cronologic, acele momente magice care revoluţionează produse sau servicii prin modul în care acestea reuşesc să adreseze nevoile din ce în ce mai sofisticate ale consumatorilor. Contribuie la "rezervorul" de inovaţii prin identificarea conceptelor şi ideilor cu potenţial".
GfK FutureWave este parte integrată a GfK Innovation Roadmap, un proces strategic care ghidează întreaga călătorie de inovaţie a unei organizaţii de la planuri de creştere până la lansare, asumându-şi misiuni dificile şi provocatoare de consolidare şi creştere a valorii unei mărci, anticipând viitorul si, apoi, fiind parte din el.