GFR A CUMPĂRAT CAIETUL DE SARCINI PENTRU PRIVATIZAREA CFR MARFĂ Gruia Stoica: "Sunt uimit de cât de strânse sunt termenele pentru privatizarea CFR Marfă"

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii / 22 aprilie 2013

Gruia Stoica: "Sunt uimit de cât de strânse sunt termenele pentru privatizarea CFR Marfă"

Grup Feroviar Român (GFR) a cumpărat caietul de sarcini pentru privatizarea companiei CFR Marfă, după cum a declarat, vineri, deţinătorul Grampet (grup care controlează şi GFR) Gruia Stoica.

Omul de afaceri s-a arătat uimit de termenele prevăzute în cadrul aces­tui proces.

Domnia sa ne-a declarat: "Am cumpărat caietul de sarcini pentru privatizarea CFR Marfă, pentru a ne lămuri în legătură cu această privatizare. Vreau să vă spun că sunt uimit de cât de strânse sunt termenele pentru privatizarea CFR Marfă".

Potrivit lui Gruia Stoica, sunt şanse ca GFR să depună ofertă şi pentru cumpărarea acestei societăţi.

"Acest lucru ar însemna că grupul nostru va ajunge la 25.000 de angajaţi", a precizat proprietarul Grampet, subliniind că GFR se află pe lista scurtă pentru privatizarea operatorului feroviar de marfă din Bulgaria BDZ Cargo, despre care omul de afaceri a menţionat că ar putea fi "poate singurul succes de această anvergură" pentru ţara noastră.

Gruia Stoica ne-a precizat: "În acest moment, prioritatea noastră este procesul de privatizare a operatorului de transport feroviar BDZ Cargo, unde săptămâna viitoare, pe 26, vom depune documentele finale. Este foarte posibil ca această privatizare să fie un succes românesc extern şi sunt mândru că am reuşit să aducem Grampet Group la acest nivel".

Pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă a fost scos la vânzare la un preţ de pornire de 798,05 milioane lei, câştigătorul urmând să fie adjudecat la jumătatea lunii iunie.

Procedura de privatizare va avea trei etape - precalificare, negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante şi licitaţie cu ofertă în plic.

Garanţia de participare se ridică la 10 milioane de euro, iar valoarea taxei de participare la licitaţie este echivalentul în lei a sumei de 20.000 de euro, în timp ce dosarul de prezentare costă 10.000 de euro.

Ministrului Transporturilor Relu Fenechiu a spus, săptămâna trecută, că un număr de 12 companii "foarte puternice din Europa" sunt interesate de privatizarea CFR Marfă.

Mustafa Aysun a demisionat din funcţia de preşedinte şi de membru al CA

Compania de stat are un nou preşedinte al Consiliului de Admini­s­traţie (CA), Liviu Radu preluând această poziţie, după demisia lui Mustafa Aysun.

Acesta din urmă a demisionat din func­ţia de pre­şedinte şi de membru al Consiliului de Adminis­traţie, din motive personale, au precizat reprezentanţii CFR Marfă, adăugând: "Aysun Mus­tafa şi-a dat demisia din funcţia de pre­şedinte şi de membru al Consiliului de Adminis­traţie în data de 3.04.2013, res­pectiv 10.04.2013, din motive personale şi nu sub presiunea vreunui factor politic, conform informaţiilor publicate în anumite ziare, sub anonimatul unor surse neoficiale. Membrii Consiliului de Administraţie au luat act de decizia domniei sale, iar pentru buna des­făşurare a activităţii societăţii, tot în şe­dinţa din 10 aprilie 2013, Liviu Radu, care deţinea funcţia de membru, a fost numit preşedinte al CA, în conformitate cu prevederile Legii 31/1990 privind societăţile co­merciale".

Economist şi fost bancher, Aysun a fost numit şef al Consilului de Administraţie al CFR Marfă în luna februarie, când ministrul Transpor­turilor Relu Fenechiu a anunţat noua conducere a CFR Marfă.

Ceilalţi adminis­tratori sunt Alexandru Dragoş Drăghici (jurist) - care este şi directorul general al companiei -, Liviu Radu (inginer), Bogdan Constantinescu (economist), Dan Constantines­cu (inginer), Ionuţ Georgescu (jurist) şi Dan Belcea (economist), potrivit MT.

Relu Fenechiu spunea, în februarie, că noua conducere a CFR Marfă nu va avea atribuţii directe în privatizare, dar ar trebui "să mai repare ceea ce se mai poate repara" în activitatea companiei.

Termenul de depunere a ofertelor pentru privatizarea CFR Marfă, prelungit

Termenul de depunere a documentaţiei de participare la etapa de precalificare pentru privatizarea CFR Marfă a fost prelungit până pe 8 mai, de la 22 aprilie, iar termenul final pentru deschiderea ofertelor şi desemnarea câştigătorului este 20 iunie, a anunţat Ministerul Transporturilor.

"Reprezentanţii organismelor financiare internaţionale şi-au dat acordul pentru decalarea termenului de depunere a documentaţiei pentru etapa de precalificare, termen prelungit la solicitarea potenţialilor investitori interesaţi de achiziţionarea dosarului de prezentare şi de participare la procesul de privatizare", se arată într-un comunicat al ministerului trans­mis sâmbătă. Anunţul cu modificările termenelor din calendarul de derulare a ofertei de vânzare a CFR Marfă este publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb