GHEORGHE SÎRBU:  ASTRA Vagoane îşi va creşte vânzările, după ce a lansat noul tramvai

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 1 august 2012

ASTRA Vagoane îşi va creşte vânzările, după ce a lansat noul tramvai

Tramvaiul "Imperio Eco", produs în colaborare cu RATB, costă 1,7 milioane euro

"ASTRA Vagoane Călători" a lansat, ieri, tramvaiul "Imperio Eco", realizat în Bucureşti, în colaborare cu Regia Autonomă de Trans­port Bucureşti (RATB), sub lincenţa "Siemens".

ASTRA şi RATB au semnat, anul trecut, un contract de asociere în vederea realizării în comun a unei Fabrici de tramvaie moderne în Capitală şi pentru fabricarea de tramvaie pe baza "Licenţei de fabricaţie" achiziţionată de "ASTRA Vagoane Călători" de la firma "Siemens", după cum ne-a spus Gheorghe Sîrbu, directorul general al producătorului.

Noul tramvai este unul dintre cele mai moderne din Europa, primul de acest gen construit în ţara noastră, dispunând, printre altele, de climatizare, sistem de informare pasageri, podea complet coborâtă, posibilitatea de a avea uşi pe ambele părţi şi de a fi bidirecţional.

Datorită echipamentelor de tracţiune şi serviciilor auxiliare, tramvaiul are un consum mai redus de energie în raport cu tramvaiele similare de pe piaţă, cu circa 30%.

"Tramvaiul < Imperio Eco > are un sistem de recuperare a energiei, care permite reintroducerea energiei în sistem, aceasta fiind utilizată pentru climatizare. Astfel, climatizarea se face în mod gratuit", ne-a explicat Gheorghe Sîrbu. Domnia sa a adăugat că şi costurile cu mentenenţa sunt cele mai reduse.

Un astfel de tramvai costă în jur de 1,7 milioane de euro, în funcţie de dotările solicitate de beneficiar, potrivit domnului Sîrbu, care ne-a spus: "Prototipul costă întotdeauna cu circa 60-65% mai mult decât producţia în serie. În orice caz, tramvaiele similare realizate în alte state costă între 2,2 milioane-2,4 milioane de euro".

Având un număr de 260, respectiv 360 de locuri, în funcţie de numărul de module (trei sau patru), noul tramvai este produs în spaţiul de producţie al RATB şi cu forţa de muncă a Regiei.

Reprezentantul ASTRA ne-a spus că societatea intenţionează să participe cu acest tramvai la toate licitaţiile de la noi şi din alte ţări.

"Imperio Eco" este cel de-al doilea model de tramvai modern produs de compania "ASTRA Vagoane", primul fiind realizat în Arad.

Compania a participat cu primul model la o licitaţie la Cluj, câştigată însă de o societate poloneză, care a avut un preţ mai mic cu 429.000 de euro.

Directorul general al "ASTRA Vagoane Călători" estimează că, în urma realizării acestor tramvaie, cifra de afaceri a companiei va creşte. "De la an la an, vânzările ASTRA au crescut. În 2008 am ajuns la o cifră de afaceri de circa 60 de milioane de euro. Sperăm ca cifra noastră de afaceri să se majoreze cu mult, după ce am investit în acest proiect gândit pe termen lung".

Gheorghe Sîrbu a adăugat că, în acest timp, societatea lucrează la un alt proiect de investiţii - "o surpriză atât pentru România, cât şi pentru alte ţări" -, care va fi lansat la sfârşitul acestui an-începutul anului viitor.

Dan Sântimbreanu, din cadrul companiei "Siemens", ne-a spus că societatea pe care o reprezintă a mai livrat tramvaie în ţara noastră, la Oradea, însa acestea au fost produse la Viena.

Deşi parcul auto din Capitală este destul de învechit, reprezentanţii RATB depind de bugetul primăriei pentru a-l reînnoi.

Viorel Popescu, directorul general al RATB, ne-a declarat, la instituirea sa în funcţie: "Problema cea mai acută o reprezintă uzura parcului de vehicule, în special la tramvaie, unde, dintr-un parc de 507 maşini, 165 au un grad ridicat de uzură. Majoritatea tramvaielor din dotarea noastră au o vârstă mai mult decât respectabilă, unele având chiar 40 de ani vechime.

RATB are un parc de aproximativ 2.060 de vehicule (1.300 de autobuze, 460 de tramvaie şi 300 de troleibuze), din care parcul circulant zilnic este de maxim 1.500 de vehicule. RATB a fundamentat un program multi-anual de investiţii care cuprinde, la capitolul material rulant, înlocuirea autobuzelor şi troleibuzelor cu norma de utilizare depăşită şi construcţia de tramvaie noi. Pentru 2012, au fost prevăzute 10 autobuze, 20 de troleibuze şi 15 tramvaie noi. La acestea se adaugă alte dotări, cum ar fi modernizarea depoului Titan, modernizarea unor linii de tramvai, completarea sistemului automat de taxare şi extinderea sistemului de management al traficului etc. Acest program de investiţii este analizat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi de Primăria Municipiului Bucureşti, iar aprobarea şi realizarea lui vor depinde de resursele bugetare disponibile şi de priorităţile oraşului".

"ASTRA Vagoane Călători" a avut, anul trecut, un profit de 7,78 milioane lei, faţă de 55,49 milioane de lei în 2010, la o cifră de afaceri de circa 106 milioane de lei (aproximativ 189 milioane lei - în 2010), potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Numărul angajaţilor s-a ridicat, anul trecut, la 876, faţă de 924 în 2010.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb