Producătorul elveţian de articole de lux "Richemont" a rămas fără unul dintre executivii săi de top, în condiţiile în care există speculaţii că grupul care deţine mărcile Cartier, Piaget şi Montblanc va înstrăina brandurile neperformante, precum cele de îmbrăcăminte.
Martha Wikstrom, cea care a condus divizia de modă şi accesorii din 2009, a demisionat "cu efect imediat", conform anunţului făcut de al doilea mare producător mondial de pe segmentul de lux, care a precizat că Wikstrom îşi va păstra poziţia în board-ul "Richemont" până la adunarea generală programată pentru data de 12 septembrie.
"Richemont" nu a explicat motivul plecării doamnei Wikstrom şi nu a informat cine îi va lua locul.
Grupul "Richemont" s-a bazat, în ultimele trei trimestre, pe vânzările de bijuterii şi ceasuri, dar a fost prezent, de asemenea, în sectoarele de îmbrăcăminte şi articole din piele, prin branduri precum Alfred Dunhill, Azzedine Alaia, Lancel şi Chloe.
Compania a raportat, săptămâna trecută, o creştere cu 30% a profitului său în anul fiscal încheiat în 31 martie, la 2,013 miliarde euro, în baza cererii de bijuterii şi ceasuri. Vânzările totale ale "Richemont" au sporit cu 14%, la 10,15 miliarde euro, iar dacă se exclud fluctuaţiile de curs valutar, avansul a fost de 9%. În sectorul bijuteriilor, vânzările companiei au crescut cu 13%, la 5,206 miliarde euro.
Când şi-a publicat rezultatele financiare, compania a menţionat că divizia de modă a avut o evoluţie slabă: creşterea vânzărilor a fost "cu o singură cifră", iar profitul operaţional - mai mic decât în anul anterior.