"GlaxoSmithKline" Plc, cel mai mare producător britanic de medicamente, anticipează că vânzările sale vor creşte cu până la 10% în regiunea Asia-Pacific, anul acesta, după o expansiune de 9% în 2009.
Christophe Weber, director regional în cadrul "Glaxo", a precizat că cea mai importantă creştere va fi consemnată de companie în ţările din Asia de Sud-Est, precum Indonezia şi Filipine. Societatea se bazează pe pieţele emergente, printre care Asia, în condiţiile în care vânzările sale scad în SUA, cea mai mare piaţă de desfacere pentru "Glaxo".
În trimestrul al treilea din 2009, vânzările "Glaxo" au sporit cu 25% pe pieţele emergente, faţă de un declin de 12% în SUA, respectiv o creştere de 3% în Europa.
"Glaxo" se situează pe locul al patrulea în clasamentul producătorilor de medicamente din Asia-Pacific, iar anul trecut a redus semnificativ preţurile în ţările cele mai sărace, printre care Cambogia, Laos, Myanmar şi Papua Noua Guinee.
"Glaxo" reinvesteşte 20% din câştigurile realizate în ţările sărace în dezvoltarea infrastructurii de sănătate: spitale, proiecte pentru curăţarea apei şi salubritate.