Google Inc., grup ce deţine cel mai popular motor de căutare pe Internet, a afişat un profit net de 1,97 miliarde dolari în al patrulea trimestru din 2009, iar vânzările nu au reuşit să atingă cele mai optimiste estimări ale analiştilor, relatează AFP, conform NewsIn.
Profitul net a crescut de peste 5 ori, la 1,97 miliarde dolari, sau 6,13 dolari/acţiune, de la 382,4 milioane dolari, sau 1,21 dolari/acţiune, în aceeaşi perioadă a anului trecut, când Google a realizat investiţii de 1,09 miliarde dolari.
Vânzările, excluzând veniturile paginilor de internet partenere, au crescut cu 13%, la 4,95 miliarde dolari, a anunţat compania. Unii analişti estimau că vânzările vor creşte cu până la 17%, a declarat Sameet Sinha, analist în cadrul JMP Securities LLC.
Google, care a depăşit estimările de profit începând cu al treilea trimestru din 2008, a fost afectat de o creşterea mai lentă a preţurilor publicitare, a spus Sinha. Costul mediu al fiecărui click pe reclamele Google a crescut cu numai 2% faţă de perioada anterioară.
Veniturile din paginile de internet deţinute de Google, precum Google.com, au crescut cu 16%, în timp ce veniturile paginilor partenere au crescut cu 21%. Prin urmare, Google a plătit peste aşteptări site-urilor partenere, a declarat Clay Moran, analist în cadrul Benchmark Co.