GRAMMA Wines, producător local de vinuri din Iaşi, face bilanţul pentru 2020 şi anunţă o cifră de afaceri de 1,5 milioane de lei, potrivit unui comunicat de presă al companiei.
Pentru anul curent, crama planifică intrarea în piaţa de turism viticol, prin inaugurarea unei serii de spaţii concept de locuire - tiny homes premium şi deschiderea a două noi săli de degustare şi prezentare a vinurilor. Investiţia se ridică la peste 1 milion de euro. Similar, crama se extinde cu 3,5 hectare de vie tânără.
Pentru a fi mai aproape de consumatori, în 2020, GRAMMA a lansat "pachetul de autoizolare", o soluţie pentru perioada de pandemie, prin care s-a adresat direct consumatorilor finali. Astfel, o mare parte a vânzărilor au trecut în online, chiar dacă până anul trecut crama vindea în proporţie de 80% prin HoReCa.
Cele mai căutate au fost pachetele de trei sau patru sticle de vin, preponderent cele cu soiuri rose. Coşul mediu de cumpărături a fost de aproximativ 180 de lei, pe toată perioada anului, mai puţin în preajma sărbătorilor când acesta a ajuns la aproximativ 250 de lei. Consumatorii au apreciat în special calitatea produselor, dar şi livrarea gratuită a acestora.
În 2021, pentru a oferi clienţilor care vizitează crama o experienţă specială, prin spaţii de locuit şi o legătură permanentă cu natura, GRAMMA are în plan deschiderea a opt tiny homes premium. Acestea vor avea, fiecare, o suprafaţă de 24 de metri utili şi vor fi aşezate într-o vie proaspăt plantată. Investiţia în aceste spaţii de locuit se ridică la 280.000 de euro, scrie comunicatul.
Conceptul propus de GRAMMA este unul minimalist, inspirat din nevoia de relaxare şi de retragere în natură pentru momente de respiro. Aceste căsuţe moderne sunt create în aşa fel încât să acomodeze până la două persoane, care vor putea să locuiască aici în regim hotelier. Fiecare dintre cele opt tiny home are dotări precum: piscină, spaţiu de dormit sau cameră de zi şi dispune de spaţii vitrate generoase. Căsuţele sunt izolate una faţă de cealaltă, ceea ce oferă intimitate, confort şi interacţiune minimală între turişti.