La aproape cinci săptămâni după catastrofa feroviară soldată cu 57 de morţi, legătura dintre Atena şi Salonic, al doilea oraş din nordul Greciei, s-a reluat parţial astăzi, potrivit AFP, notează Agerpres.
Pe acest traseu dintre Atena şi Salonic, la Tempe, în apropiere de oraşul Larrisa, în seara de 28 februarie, un tren de pasageri a intrat în coliziune frontală cu un tren de marfă, cel mai grav accident din istoria Greciei.
Astăzi dimineaţă, ministrul transporturilor, Giorgos Gerapetritis, preşedintele companiei care administrează reţeaua de căi ferate (OSE), precum şi membri ai companiei Hellenic Train, responsabilă cu transportul de mărfuri şi călători, s-au deplasat pe primul tronson, între Atena şi Kalambaka, pentru a transmite un mesaj de liniştire a pasagerilor.
Şeful de gară aflat în funcţie la momentul accidentului, Vassilis Samaras, în vârstă de 59 de ani, a fost plasat în detenţie. El şi-a recunoscut vina în ciocnirea frontală dintre cele două trenuri.
Inspectorul şefilor de gară, precum şi alţi doi şefi de gară, care l-au lăsat singur pe Vassilis Samaras în timpul serviciului, au fost de asemenea inculpaţi.
Responsabilitatea pentru catastrofa feroviară a fost pusă într-o primă fază în special pe seama unor erori umane, însă accidentul a scos la suprafaţă întârzieri ale statului în modernizarea sistemelor de securitate ale trenurilor.
După accident, au fost luat măsuri de securitate suplimentare: diminuarea vitezei trenurilor, mai puţine călătorii efectuate într-o zi şi poziţionarea în fiecare gară a doi şefi de gară şi doi mecanici.
Ministrul Transporturilor a dat asigurări de asemenea că "se depun eforturi uriaşe pentru ca toate contractele privind semnalizarea şi telecomandarea de la distanţă să fie încheiate la timp, astfel încât, până la sfârşitul lunii noiembrie, să avem o reţea complet sigură şi conformă cu normele internaţionale de protecţie a pasagerilor".
El a subliniat de asemenea că a fost dezvoltată o "cooperare" cu guvernele francez şi german pentru modernizarea reţelei de căi ferate elene.