GRUIA STOICA, GFR: "Orice întârziere în finalizarea privatizării aduce pierderi CFR Marfă"

ALEXANDRA CRĂCIUN
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 29 iulie 2013

"Orice întârziere în finalizarea privatizării aduce pierderi CFR Marfă"

Domnia sa nu comentează tensiunile dintre preşedinte şi premier legate de aprobarea contractului

Grup Feroviar Român (GFR) - câştigătorul contractului pentru privatizarea CFR Marfă - şi-a îndeplinit toate angajamentele asumate prin anunţul de privatizare a companiei, susţine Gruia Stoica, patronul Grupului. Urmează ca, de îndată ce contractul va fi semnat, GFR să demareze planurile pentru rentabilizarea companiei.

Întrebat cum comentează decizia Guvernului de a trimite contractul de privatizare spre aprobarea Consiliului Suprem de Apărare al Ţării (CSAT), domnul Stoica ne-a răspuns că nu este rolul domniei sale să aibă comentarii politice pe această temă. Aprobarea contractului de privatizare a CFR Marfă de către Guvern a stârnit o reacţie în lanţ, fiind ca o minge de ping pong pe care preşedintele Traian Băsescu şi premierul Victor Ponta şi-au pasat-o unul altuia, la finele săptămânii trecute.

Gruia Stoica a afirmat că fiecare zi pierdută se traduce în incertitudine pentru cei 11.000 de oameni care lucrează la CFR Marfă şi în pierderi pentru companie.

Proprietarul GFR ne-a precizat că Grupul şi-a îndeplinit întocmai toate angajamentele asumate prin anunţul de privatizare şi o va face, în continuare: "Aşadar, partea care ne-a revenit nouă a fost dusă la capăt, cu succes. Noi aşteptăm ca privatizarea să se desfăşoare conform procedurii, ne dorim să semnăm contractul şi să finalizăm acest proces, astfel încât să putem trece la partea cea mai importantă - rentabilizarea companiei".

Domnia sa ne-a spus că lucrurile nu sunt deloc simple la CFR Marfă, întrucât GFR plăteşte o sumă mare pentru companie şi nu dă aceşti bani doar pentru nişte vagoane: "Am intrat în procesul de privatizare deoarece ne dorim să rentabilizăm CFR Marfă, motiv pentru care vrem ca privatizarea să se încheie cu succes. Este adevărat că CFR Marfă are nevoie de investiţii, dar la fel de adevărat este că statul a avut la dispoziţie 23 de ani să le facă. Dacă vreme de 23 de ani nu s-a întâmplat mare lucru, credeţi că ne putem aştepta brusc la minuni ca în basme, iar CFR Marfă să se transforme precum Cenuşăreasa?".

Gruia Stoica ne-a mai declarat că autorităţile trebuie să investească în refacerea infrastructurii căilor ferate, astfel încât să fie îmbunătăţit modul în care se desfăşoară transportul feroviar la noi în ţară: "Operatorii de transport feroviar şi cei care fabrică material rulant au nevoie de o infrastructură a căilor ferate de calitate. Consider că datoria exclusivă a statului este să investească în şine şi în infrastructura de cale ferată pentru a putea îmbunătăţi condiţiile în care se desfăşoară transportul. Numai dacă statul face investiţiile necesare în infrastructură vom putea creşte şi viteza de deplasare a trenurilor şi a mărfurilor, făcând, astfel, transportul mai eficient, şi, poate cel mai important, vom putea folosi în ţara noastră material rulant, vagoane şi locomotive, care să aparţină cu adevărat secolului XXI din perspectiva tehnologiei".

Omul de afaceri susţine că, în prezent, fabricile au o capacitate de producţie de material rulant net superior condiţiilor de infrastructură din ţara noastră, iar pentru a folosi acest material rulant la întreaga sa capacitate este necesară investiţia masivă a statului în infrastructură.

Guvernul a aprobat, săptămâna trecută, Hotărârea privind contractul de privatizare a CFR Marfă şi a anunţat că va trimite actul normativ spre avizarea CSAT în următoarea perioadă.

Contractul de privatizare a CFR Marfă va fi desfiinţat fără orice altă formalitate şi fără intervenţia instanţei, dacă procedura nu va fi finalizată în maxim 60 zile calendaristice, independent de orice culpă a cumpărătorului, a informat, săptămâna trecută, Executivul.

Guvernul susţine că membrii CSAT trebuie să se pronunţe asupra contractului de privatizare a CFR Marfă, în caz contrar existând riscul ca procesul să se blocheze, lucru care ar duce la instituirea unui management privat şi restructurarea companiei.

Opinia Cititorului ( 7 )

  1. Chiar daca nu sunt Mugur Isarescu sau Gica Hagi viata mi-a dat harul de a citi in inima sau ochii omului. Fugiti de el cat mai e timp. Nu stiu cine la ajutat sa urce atat de sus, linia lui X sau cea a lui Y, cert este ca cel putin unul dintre ei isi da seama de pericolul ce-asteapta Romania cand un element ca el ajunge asa de sus. Probabil ca o linie neutra il impinge. Sper intr-un happy-end altfel ciuma si buba neagra e la noi.

    1. Tu ce esti, Mama Omida?

      Gruia Stoica nu inspira incredere chiar daca a facut dalti. Se ne fereasca Dumnezeu sa ajunga tara pe mainile rromilor care niciodata n-au muncit cinstit. Ei ciordesc!

      Gruia Stoica nu inspira incredere chiar daca a facut dalti. Se ne fereasca Dumnezeu sa ajunga tara pe mainile rromilor care niciodata n-au muncit cinstit. Ei ciordesc!

    Cat mai costa un astfel de articol?

    "Domnia sa" l-a comandat? 

    1. doar fiindca gruia stoica alege sa faca declartii pentru Bursa, nu inseamna ca si plateste pentru articol.

      am inteles, ati fost onorati!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb