De la debutul pandemiei de COVID-19 şi până în prezent, Grupul MOL a investit peste 20 de milioane de dolari în măsuri extinse de prevenire şi combatere a infectării cu virusul SARS CoV 2 pentru angajaţii şi clienţii săi, în Europa Centrală şi de Est, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
MOL a furnizat peste 8 milioane de măşti medicale faciale, 14 milioane de mănuşi de unică folosinţă, 170.000 de litri de dezinfectant, aproximativ 300.000 de teste COVID-19 şi a făcut posibilă vaccinarea angajaţilor care şi-au exprimat voluntar dorinţa. În plus faţă de angajamentele şi politicile sale de responsabilitate socială corporativă, Grupul MOL a donat peste 5 milioane de dolaripentru susţinerea sistemului medical, protejarea cadrelor medicale şi a pacienţilor, în contextul crizei sanitare globale fără precedent.
"Grupul MOL a luat măsuri imediate pentru a proteja angajaţii şi clienţii şi pentru a securiza fluxul aprovizionării, de care suntem responsabili în mai multe ţări. O companie de anvergura MOL este, de asemenea, responsabilă pentru prosperitatea şi bunăstarea socio-economică a comunităţilor locale, a societăţii în ansamblul ei, asumându-şi uneori roluri şi sarcini gestionate în mod normal de către autorităţile publice. Într-o situaţie de criză, trebuie să acţionăm, să ne folosim resursele şi să întindem o mână de ajutor. Sunt foarte mândru de companiile noastre membre, filiale şi colegi care au contribuit cu abilităţile, capacităţile şi infrastructura lor, oferind resurse şi sprijin în acest moment vulnerabil. MOL se angajează pe deplin, acum mai mult ca oricând, să sprijine asistenţa medicală, copiii, cultura, cât şi alte domenii care au nevoie de susţinere," a declarat Jozsef Molnar, CEO al Grupului MOL.
În Ungaria, MOL a sprijinit gestionarea şi prevenirea crizei medicale COVID-19 printr-o donaţie în valoare de aproximativ 1,5 milioane de dolari, fondurile fiind alocate pentru achiziţia de aparatură medicală, cât şi alte resurse. În ultimul an, au fost donate 33 de sisteme de ventilaţie şi monitorizare respiratorie către mai multe spitale din Ungaria, iar peste 80.000 de litri de soluţii de igienizare pentru mâini şi suprafeţe au ajuns la mai multe instituţii.
Pentru a susţine eforturile excepţionale ale angajaţilor din domeniul sănătăţii, staţiile de servicii MOL au oferit gratuit peste 118.000 de cafele Fresh Corner, iar pentru ca aceştia să ajungă la serviciu în siguranţă, le-a fost pus la dispoziţie gratuit LIMO, serviciul de car sharing al MOL. În Ungaria, MOL a organizat campanii de vaccinare împreună cu furnizorii săi de servicii medicale, vaccinurile fiind accesibile nu doar angajaţilor care îşi desfăşoară activitatea în infrastructuri critice, spre exemplu Rafinăria Dunărea, cât şi tuturor celorlalţi, indiferent de locaţie. De asemenea, toţi angajaţii beneficiază periodic de teste de diagnostic (PCR şi test antigen) şi screening post COVID-19.
În Croaţia, compania de petrol şi gaze INA, membră a Grupului MOL, a donat aproximativ 500.000 USD furnizorilor, instituţiilor şi ONG-urilor locale. Compania a investit până în prezent aproximativ 3,6 milioane USD în măsuri extinse de prevenire şi combatere a infectării cu virusul SARS CoV 2 pentru angajaţii şi clienţii săi. Au fost achiziţionate peste 3 milioane de măşti medicale faciale şi 1,5 milioane de mănuşi de unică folosinţă.
În Slovacia, Slovnaft a donat spitalelor 19 ventilatoare mecanice în valoare de peste 540.000 USD, iar angajaţii staţiilor de servicii au oferit peste 61.000 de cafele Fresh Corner paramedicilor şi personalului medical din linia întâi. Slovnaft a început producţia autohtonă pentru soluţii de dezinfecţie - "Slovnaft hygi Fluid" - şi a donat peste 33.000 de litri, în valoare de 240.000 de dolari, instituţiilor sociale aflate în nevoie. Slovnaft a investit peste 6 milioane de dolari în măsuri extinse de prevenţie şi combatere a noului coronavirus pentru angajaţi şi clienţi: echipamente de protecţie, generatoare de ozon, purificatoare de aer pe bază de plasmă, dezinfectanţi, teste COVID-19, măşti medicale faciale, campanii de vaccinare împotriva gripei şi pneumococului. De asemenea, compania a oferit periodic angajaţilor testare COVID-19 gratuită.
În Republica Cehă, MOL a donat 3 ventilatoare către spitale şi a oferit gratuit personalului medical 65.000 de cafele Fresh Corner, în valoare de 340.000 de dolari.
MOL Serbia a donat combustibil şi fonduri pentru achiziţionarea de echipamente medicale în valoare de peste 22.000 USD. Pentru siguranţa şi sănătatea tuturor angajaţilor şi a familiilor acestora, MOL Serbia a achiziţionat 86.600 de măşti medicale faciale şi 23.760 de perechi de mănuşi de unică folosinţă.
MOL România a donat 1,3 milioane de dolari pentru echipamente medicale destinate spitalelor, în demersul de susţinere a sistemului medical românesc pentru combaterea pandemiei.
MOL Pakistan a donat 20.000 de dolari pentru înfiinţarea unui centru de carantină în Islamabad şi a sprijinit comunităţile locale din zonele în care desfăşoară operaţiuni cu echipamente de protecţie personală în valoare de 6.500 USD. Compania a efectuat peste 8.200 de teste pentru depistarea coronavirusului şi a investit 240.000 USD în măsuri de prevenţie extinse implementate în sediile de birouri şi facilităţile de producţie.
Pentru a contribui la prevenirea eficientă a bolilor, MOL a început să producă dezinfectanţi în Ungaria, Croaţia şi Slovacia, într-un moment în care, la nivel global, stocurile erau insuficiente. În Ungaria, MOL a transformat una dintre unităţile de producţie de lichide pentru spălat parbrizul în linie de producţie pentru dezinfectanţi de mâini şi suprafeţe, pe bază de etanol. Într-un an, doar în Ungaria au fost produşi 4,5 milioane de litri de dezinfectant, aceştia fiind distribuiţi către instituţiile cu rol cheie în lupta împotriva coronavirusului (spitale, şcoli, cămine, servicii publice, etc.). Produsele sunt comercializate în întreaga reţea de staţii de servicii MOL.
Prin intermediul campaniilor de comunicare internă, Grupul MOL a informat angajaţii despre beneficiile vaccinării împotriva COVID-19. Grupul a lansat şi un serviciul on-line de suport pentru sănătate mintală, Mental Hygi, pentru persoanele care se confruntă cu dificultăţi şi au nevoie de sprijin.
În contextul imprevizibil generat de pandemie începând cu luna martie 2020, Grupul MOL a reuşit să menţină aprovizionarea cu energie, cât şi securitatea energetică în regiune, operaţiunile desfăşurându-se la flux normal, fără oprire. Măsurile de prevenţie eficiente şi imediate pentru angajaţi şi clienţi, gestionarea disciplinată a costurilor operaţionale (OPEX) şi de capital (CAPEX), iniţiativele strategice anterioare şi modelul de afaceri integrat şi competitiv al companiei, au avut o contribuţie majoră la performanţa Grupului. MOL a obţinut rezultate foarte bune şi a ajuns la un rezultat operaţional EBITDA de 2 miliarde USD în 2020 şi, chiar dacă faţă de 2019 câştigurile au fost mai mici, reacţia rapidă, deciziile luate la momentul potrivit au permis companiei să genereze un flux de numerar liber mai puternic decât cel stabilit ca ţintă orientativă în perioada pre COVID-19. Rezultatele bune au continuat să apară şi în 2021, MOL înregistrând un rezultat operaţional EBITDA de peste 660 milioane USD în primul trimestru al anului.